Foto van: Kramer U800

Kramer

U800

Foto's
94
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Kramer U800

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de U800.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de U800, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Heb jij een vraag over de U800? Stel 'm hier »


Video's

Top 6 foto's Alle foto's »

  • Kramer U800

    Foto van een Kramer U800 Allrad, vandaag na 2 weken harde arbeit de cabine gepast. Deze hebben we voor 90% nieuw moeten maken omdat deze zeer slecht was. Ondertussen heb ik ook de 'neus' van de Kramer opgebouwd. Al het plaatwerk is gezandstraald, gescopeerd (vlamverzinkt), en geprimert en tot slot nog het Kramer groen. De cabine gaat binnenkort naar de spuiterij. Een productieve 2 weken zeg maar 🙃😂

    82 reacties

  • Kramer U800

    Gisteren de Kramer maar eens naar buiten gereden met het mooie weer om hem eens van al zijn stof te ontdoen wat wel nodig was. Daarna heb ik gelijk de oude kabel van de lier afgehaald en de nieuwe, die ik al had liggen, erop gewikkeld, dit was 70 meter, er zou 100 meter 16 mm kabel op kunnen. Dit ging perfect door het automatische oprolsysteem wat zich onder de lier bevind. De Schlang & Reichart FW5/2 lier word mechanisch aangedreven door de aftakas. Om dit mogelijk te maken moest er eerst een PTO (Zapfwellenantrieb) gemonteerd worden op de versnellingsbak, uiteraard ook eigenbouw van de Gebr. Kramer, hier zijn er wereldwijd nog zo'n 4 of 5 losse van over en ik heb er uit die voorraad één van weten te kopen in één koop met een tussenlager (zwischenlager), een frontaftakas (Frontzapfwelle), en nog wat ander klein geneuzel op deze aandrijflijn compleet te maken. Er zat nog één aftakas-stomp met achteraftakas in het frame, de aftakas-stomp is verhuisd naar voren toe. De front aftakas is 2,3 meter lang en loopt onder de cabine door, met af en toe maar enkele millimeters ruimte rondom. Gisteren heb ik ook gelijk maar een eerste proefrit gemaakt op de openbare weg, dit was wel even genieten na 4 jaar werken, in de polder heb ik hem effe vol gas getrapt naar 2800 motortoeren in zijn 8, dan rij je zo 70 km/u op de GPS. Alles heeft zich goed gehouden op een paar kleine dingetjes na, waar onder een aanlopende rem en een lekkage bij de perszijde van de hydrauliekpomp voor de stuurbekrachtiging. Sturen kan je met één hand door die ZF hydrolenkung en je hoeft amper te remmen omdat je heel veel op de motor kan afremmen. Een video van de eerste proefrit zal ik nog wel hier plaatsen.

    83 reacties

  • Kramer U800

    En na het tanken kan er weer gas gegeven worden! 🔥💨 Vond deze foto zelf erg goed gelukt, de kleur komt er goed in over hoe hij in het echt ook is, en een hoge resolutie.

     +8 37 reacties

  • Kramer U800

    Foto van een Kramer U800, de cabine is vorige week op de Kramer gekomen 😀 Tegelijkertijd de velgen Kramer rood gemaakt wat perfect afsteekt met het frisse Kramer groen, de originele kleuren waar mijn Kramer de fabriek mee verliet 60 jaar geleden. In de cabine zijn tot nu toe nieuwe raamrubbers gekomen en knipperlichten met wat deurbeslag en een dashboard. Helaas komt de kleur wat lichter uit op de foto maar het lijkt er aardig op.

    77 reacties

  • Kramer U800

    Foto van een Kramer U800, sinds gisteren zijn we in het bezit gekomen van een tweede U800. Deze kwam vorige week te koop op eBay Kleinanzeigen, gelijk onze slag geslagen en contact gelegd met de Nederlandse eigenaar en zaterdag wezen kijken, dit is dus één van de 3 U800's die bekend zijn in Nederland, machine stond in de buurt van Venray. Vorige eigenaar had hem 35 jaar in bezit maar de machine is nooit van de dam af geweest. Net vóór de verkoop is hij er ff snel met de kwast en de kitspuit overheen gegaan en met het hout wat hij nog had zijn de luiken in elkaar geschroefd... Deze machine is van 14 juni 1962 en origineel geleverd met de volgende opties: dichte cabine, stuurbekrachtiging, persluchtsysteem, reservewielhouder en cabine verwarming. Radstand is 2150 mm. Hij was eind juli 1962 aan de Wicküler-Küpper-Brauerei in Wuppertal, Duitsland geleverd. Een bierbrouwerij dus, het merk bestaat nog steeds maar is inmiddels in handen van een andere grote bierbrouwerij uit Dortmund. Wicküler is ook nog 2 jaar in handen geweest van Grolsch uit Enschede. De Kramer verdient bij ons een grondige herziening en technische/optische restauratie in fases. Hij rijd wel maar remt niet. Hij moet weer in originele kleurstelling de weg op komen hoe hij tot in de jaren '80 zijn dienst heeft gedaan bij de brouwerij, misschien wel met logo van Wicküler Pilsener op de deuren.

     +25 94 reacties

  • Kramer U800

    De luiken zaten eind vorige week op de bak na een hoop weekenden werk. Alles moest wederom nieuw gemaakt worden, wat nog wel weer een hoop (denk)werk was. Je moet wel kunnen zien dat het een Kramer is dus tot slot had ik nog de letters Kramer toegevoegd in het eigen lettertype van Kramer. Hiervoor had ik het neus embleem opgemeten en omgeschaald. Aan de hand van die tekening weer een sjabloon gemaakt. Daarnaast zijn er nog een hoop dingen gebeurd zoals o.a.: vloerbekleding in de cabine, haak aan de nieuwe lierkabel vast gemaakt, en een beveiligingstrip gemaakt om het grondanker te zekeren tijden het rijden. Volgende dingen die op de planning staan zijn: reservewielhouder maken, massa-slot monteren, wielkeggen monteren, gootlijst monteren.

     +9 52 reacties


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Kramer machines