Onbekend

camper

Foto's
19
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Onbekend camper

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de camper.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Vooraanzicht
Achteraanzicht

Heb jij een vraag over de camper? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer. Op het front staat BRECHER en XXL LYNER, maar heb op internet niets kunnen vinden. Wie o wie?

    2 reacties

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer. Op het front staat BRECHER en XXL LYNER, maar heb op internet niets kunnen vinden. Wie o wie?

    Reageer

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer.

    1 reactie

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer: Suleica Orion I, op Hanomag-Henschel (F20, enz.) of Mercedes-Benz (L206, enz.) chassis. In de jaren 1958/1959 ontwikkelde de Firma Kunststofftechnik Ferdinand Schäfer in Detmold een caravan van glasvezelversterkte kunststof (epoxyhars): de F430. Gepresenteerd in 1962 en in serie gebouwd tot 1968: ronde vormen, gebogen ramen, in het midden van het dak een verhoogd deel met kleine ramen, een holle dubbele bodem. Inrichting: dwarsslaper, koelkast, verwarming, 2 pits gas, naar keus met of zonder toilet, alle ramen, óók de gebogen ramen, dubbelglas. Prijs 7.900,00 DM. Er was ook een amfibische uitvoering van, de F 430 ‘S’ Schwimmcaravan. In de catalogus staat een foto waarin hij, getrokken door een Amphicar, vaart. De F 430 ‘S’ kon ook met buitenboordmotor worden geleverd. Waar komt de naam Suleica vandaan? Een journalist van het autotijdschrift Auto-Motor-Sport bedacht de naam Suleica: Super Leicht Caravan. Op de Caravansalon in Essen in 1967 werd de eerste camper HS 68 gepresenteerd, bestaande uit een aangepaste Suleica F430 op een Hanomag F20 Chassis. In 1968 werd een ontwerp getekend voor een amfibiecamper met de naam Orion, in wezen een aangepaste Suleica G 500. Het bleef bij één exemplaar, een aangepaste VW Bully, die nog steeds rondrijdt zij het zonder de schroef. Zie: http://www.eiguggemal.de Vanaf 1969 tot 1974 wordt dan de (niet meer amfibische) Orion I gebouwd op het chassis van eerst nog een Tempo Matador (serie F20, F25, F30 of F35), daarna als Orion II op een chassis van Hanomag-Henschel (idem F20, etc.), resp. op de daarvan afgeleide Mercedes-Benz (serie L206, L207, L306, L307) tot Mercedes-Benz, die H-H had overgenomen, de productie daarvan in 1978 beëindigt. Vanaf dat moment wordt de Orion III gebouwd op de (Bremer) Mercedes-Benz chassis 207 en 208. Zie bijvoorbeeld de fraaie foto van User18 van de RABO-bank Orion III in de rubriek ‘Mercedes-Benz Bremer TN/T1’. De oudere Orion-modellen zijn niet meteen te herleiden tot een bepaalde chassisleverancier, de Orion III heeft een overduidelijke Mercedes-Benz ‘neus’. In 1987 werd de laatste Orion III gebouwd. Links: Op Flickr, BuzzyBee en Pinterest zijn de nodige foto’s te vinden en uiteraard via Google afbeeldingen. Kijk ook eens op http://www.suleica-orion-club.de of http://www.oldiecaravan.de/Sch%e4fer/schafer.html

    Reageer

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer: Suleica Orion I, op Hanomag-Henschel (F20, enz.) of Mercedes-Benz (L206, enz.) chassis. In de jaren 1958/1959 ontwikkelde de Firma Kunststofftechnik Ferdinand Schäfer in Detmold een caravan van glasvezelversterkte kunststof (epoxyhars): de F430. Gepresenteerd in 1962 en in serie gebouwd tot 1968: ronde vormen, gebogen ramen, in het midden van het dak een verhoogd deel met kleine ramen, een holle dubbele bodem. Inrichting: dwarsslaper, koelkast, verwarming, 2 pits gas, naar keus met of zonder toilet, alle ramen, óók de gebogen ramen, dubbelglas. Prijs 7.900,00 DM. Er was ook een amfibische uitvoering van, de F 430 ‘S’ Schwimmcaravan. In de catalogus staat een foto waarin hij, getrokken door een Amphicar, vaart. De F 430 ‘S’ kon ook met buitenboordmotor worden geleverd. Waar komt de naam Suleica vandaan? Een journalist van het autotijdschrift Auto-Motor-Sport bedacht de naam Suleica: Super Leicht Caravan. Op de Caravansalon in Essen in 1967 werd de eerste camper HS 68 gepresenteerd, bestaande uit een aangepaste Suleica F430 op een Hanomag F20 Chassis. In 1968 werd een ontwerp getekend voor een amfibiecamper met de naam Orion, in wezen een aangepaste Suleica G 500. Het bleef bij één exemplaar, een aangepaste VW Bully, die nog steeds rondrijdt zij het zonder de schroef. Zie: http://www.eiguggemal.de Vanaf 1969 tot 1974 wordt dan de (niet meer amfibische) Orion I gebouwd op het chassis van eerst nog een Tempo Matador (serie F20, F25, F30 of F35), daarna als Orion II op een chassis van Hanomag-Henschel (idem F20, etc.), resp. op de daarvan afgeleide Mercedes-Benz (serie L206, L207, L306, L307) tot Mercedes-Benz, die H-H had overgenomen, de productie daarvan in 1978 beëindigt. Vanaf dat moment wordt de Orion III gebouwd op de (Bremer) Mercedes-Benz chassis 207 en 208. Zie bijvoorbeeld de fraaie foto van User18 van de RABO-bank Orion III in de rubriek ‘Mercedes-Benz Bremer TN/T1’. De oudere Orion-modellen zijn niet meteen te herleiden tot een bepaalde chassisleverancier, de Orion III heeft een overduidelijke Mercedes-Benz ‘neus’. In 1987 werd de laatste Orion III gebouwd. Links: Op Flickr, BuzzyBee en Pinterest zijn de nodige foto’s te vinden en uiteraard via Google afbeeldingen. Kijk ook eens op http://www.suleica-orion-club.de of http://www.oldiecaravan.de/Sch%e4fer/schafer.html

    Reageer

  • Onbekend camper

    Foto van een Onbekend camper, opgebouwd voor personenvervoer: Suleica Orion I, op Hanomag-Henschel (F20, enz.) of Mercedes-Benz (L206, enz.) chassis. In de jaren 1958/1959 ontwikkelde de Firma Kunststofftechnik Ferdinand Schäfer in Detmold een caravan van glasvezelversterkte kunststof (epoxyhars): de F430. Gepresenteerd in 1962 en in serie gebouwd tot 1968: ronde vormen, gebogen ramen, in het midden van het dak een verhoogd deel met kleine ramen, een holle dubbele bodem. Inrichting: dwarsslaper, koelkast, verwarming, 2 pits gas, naar keus met of zonder toilet, alle ramen, óók de gebogen ramen, dubbelglas. Prijs 7.900,00 DM. Er was ook een amfibische uitvoering van, de F 430 ‘S’ Schwimmcaravan. In de catalogus staat een foto waarin hij, getrokken door een Amphicar, vaart. De F 430 ‘S’ kon ook met buitenboordmotor worden geleverd. Waar komt de naam Suleica vandaan? Een journalist van het autotijdschrift Auto-Motor-Sport bedacht de naam Suleica: Super Leicht Caravan. Op de Caravansalon in Essen in 1967 werd de eerste camper HS 68 gepresenteerd, bestaande uit een aangepaste Suleica F430 op een Hanomag F20 Chassis. In 1968 werd een ontwerp getekend voor een amfibiecamper met de naam Orion, in wezen een aangepaste Suleica G 500. Het bleef bij één exemplaar, een aangepaste VW Bully, die nog steeds rondrijdt zij het zonder de schroef. Zie: http://www.eiguggemal.de Vanaf 1969 tot 1974 wordt dan de (niet meer amfibische) Orion I gebouwd op het chassis van eerst nog een Tempo Matador (serie F20, F25, F30 of F35), daarna als Orion II op een chassis van Hanomag-Henschel (idem F20, etc.), resp. op de daarvan afgeleide Mercedes-Benz (serie L206, L207, L306, L307) tot Mercedes-Benz, die H-H had overgenomen, de productie daarvan in 1978 beëindigt. Vanaf dat moment wordt de Orion III gebouwd op de (Bremer) Mercedes-Benz chassis 207 en 208. Zie bijvoorbeeld de fraaie foto van User18 van de RABO-bank Orion III in de rubriek ‘Mercedes-Benz Bremer TN/T1’. De oudere Orion-modellen zijn niet meteen te herleiden tot een bepaalde chassisleverancier, de Orion III heeft een overduidelijke Mercedes-Benz ‘neus’. In 1987 werd de laatste Orion III gebouwd. Links: Op Flickr, BuzzyBee en Pinterest zijn de nodige foto’s te vinden en uiteraard via Google afbeeldingen. Kijk ook eens op http://www.suleica-orion-club.de of http://www.oldiecaravan.de/Sch%e4fer/schafer.html

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Onbekend machines