Van Eck

oplegger

Foto's
39
Video's
0
Topics
1

Informatie over de Van Eck oplegger

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de oplegger.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de oplegger, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Van Eck werkt mee aan Europees Aeroflex project

Wanneer het op innovatie aankomt, dan is Van Eck het bedrijf dat een reputatie hoog te houden heeft. In het Aeroflex-project, waarbij met steun van de Europees Commissie in samenwerking met andere partijen onderzoek wordt gedaan naar efficiënter en milieuvriendelijker goederenvervoer, speelt Van Eck een belangrijke rol. Daarvoor wordt aan twee prototypes gewerkt.
Eén van de twee prototypes in dit project staat in opbouw bij Van Eck. En dat is maar een deel van het verhaal. “Het uitgangspunt van het Aeroflex-project is om met grotere en zwaardere, maar ook meer veelzijdige combinaties te gaan werken om tot een efficiënter wegvervoer in Europa te komen. Met dit project wordt ook nadrukkelijk gekeken naar de intermodale mogelijkheden van de ontwikkelde voertuigen”, aldus Ben Kraaijenhagen, die het Aeroflex-project leidt en die een lange staat van dienst heeft in het ontwikkelen van trucks, trailers en logistieke systemen.
Intermodaal
De trailer die bij Van Eck wordt ontwikkeld, is een sterk verbeterde versie van een trailer die werd ontwikkeld voor een eerder project. “Daardoor is deze trailer belangrijk veelzijdiger geworden. In de eerste plaats is de trailer nu ook geschikt voor vervoer op de trein”, zegt Ton Bertens, ingenieur bij Van Eck die zich met het Aeroflex-dossier bezighoudt. “Verder is er achteraan onder het chassis een koppeling aangebracht, waarmee een dolly kan worden gekoppeld, die op zijn beurt weer koppelt met een tweede trailer. Op die manier ontstaat een A-Double, Twin Trailer of Super Eco Combi, van twee trailers. Daarmee sluiten we precies aan bij de doelen van Aeroflex èn bij ontwikkelingen die elders in het Europese wegvervoer spelen.” De trailer is verder uitgerust met zogeheten ‘Cargo Cams’ waarmee de planner de nog te benutten laadruimte optimaal kan inschatten. “We hebben speciale software ontwikkeld waardoor de planner de inzet van de trailer hiermee optimaal kan uitvoeren”, zegt Bertens. Hij legt verder uit dat er meer aerodynamische hulpmiddelen zijn aangebracht aan de zijkant en achterkant, om het brandstofverbruik van de trekker verder omlaag te krijgen. “Deze aerodynamische hulpmiddelen gaan we ook intermodaal testen”, zegt Bertens.
Testen op het spoor
Nu de trailer geschikt is gemaakt voor vervoer per spoor, wordt bekeken wanneer begonnen kan worden met een proefrit waarbij de trailer in Luxemburg op de trein wordt gezet en er bij de Spaans-Franse grens weer vanaf wordt gehaald. De veelzijdigheid van de Aeroflex trailer blijkt uit het feit dat deze ook deel kan uitmaken van een Super Eco Combi of Twin Trailer combinatie.
Logistiek denken
“We hebben er als projectcommissie steeds voor gepleit om Van Eck bij dit project betrokken te houden”, zegt Ben Kraaijenhagen. “Dit bedrijf denkt mee vanuit logistieke systemen. Dat zie je ook aan hun productportfolio. Ze zijn als geen ander bekend met eisen van deelsectoren in het wegvervoer en kunnen daarom praktisch en praktijkgericht inspelen op de vragen waar we met dit project aan werken”, aldus Ben Kraaijenhagen.

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Van Eck oplegger

    Trailerfabrikant Van Eck zag Dekker Chrysanten terugkeren als klant, nadat laatstgenoemde meer dan tevreden bleek over de eerste aanschaf bij Van Eck, een koeltrailer. “Er was voldoende aanleiding om Van Eck als eerste te vragen of ze een B-Double LZV kunnen leveren”, aldus Aschwin Hooyboer, Hoofd Logistiek bij Dekker Chrysanten. Dekker Chrysanten is een wereldspeler op het gebied van het kweken en verkopen van deze kleurrijke bloemen. Het bedrijf is op meerdere continenten met een eigen vestiging vertegenwoordigd. Het meeste kweekwerk gebeurt gewoon in Nederland. Om vanuit de hoofdvestiging in Noord Holland de kwekers te kunnen bedienen met vers stekgoed, rijden de zes trucks van Dekker Chrysanten bijna de klok rond. “We hebben zes trucks, twaalf opleggers en veertien chauffeurs, want trucks stil laten staan heeft niet onze voorkeur”, legt Hooyboer uit. Inmiddels worden twee trucks als LZV ingezet. “Daardoor kunnen we meer blokpallets meenemen. In totaal gaan er 42 pallets mee in de een LZV. Dus met de beide lange combinaties halen we drie trailercombinaties van de weg.” Van Eck bouwde voor Dekker Chrysanten een nieuw voorste gedeelte waarop de standaard trailer gekoppeld wordt. Toch werd dit deel ook van een onderschuiflaadklep voorzien. “Dat doen we, omdat we lang niet bij iedere kweker aan een dock kunnen lossen”, legt Hooyboer uit. De beide LZV rijden uitsluitend binnen Nederland. Van Eck heeft het materieel voorbereid voor het vervoer van bloemenkarren. “Op die manier kunnen we ook effectief terugladen en rijden onze combinaties minder vaak leeg”, aldus Hooyboer. Vloeibaar gas Het verminderen van het aantal trucks op de weg bij een gelijk blijvende vervoerprestatie, gaat Dekker Chrysanten nog niet ver genoeg. “We zullen in de loop van dit jaar de eerste trucks op LNG in gebruik gaan nemen, om de ecologische afdruk van onze vervoersprestatie verder te verminderen. Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat we de LZV gaan rijden met LNG-trucks ervoor”, legt Hooyboer verder uit. “Een bijkomend voordeel is dat deze trucks comfortabeler zijn voor de chauffeur, en dat ze zuinig met dit gas zullen omspringen. Zo verduurzamen we onze vervoersactiviteit in Nederland, die we gerust intensief kunnen noemen.” Dekker Chrysanten Op de hoofdvestiging van Dekker Chrysanten wordt voor de kweek van de bloemen al gebruik gemaakt van warmtekracht koppeling om zo in de eigen energievoorziening te kunnen voldoen. In de landen waar Dekker Chrysanten actief is, werkt het zo min mogelijk met schadelijke bestrijdingsmiddelen, worden eerlijke lonen betaald en worden lokale onderwijsinitiatieven gesteund.

    Reageer

  • Van Eck oplegger

    Trailerfabrikant Van Eck, een expert in specialistische trailerbouw met een klantenkring die zich behalve over Europa, ook wereldwijd uitstrekt, leverde onlangs een op maat gemaakte dubbeldeks trailer aan de Zwitserse Post. Dit bedrijf vertrouwt al jaren op trailers van Van Eck. De Zwitserse Post werkt voor het vervoer samen met enkele logistieke dienstverleners. Zij hebben speciale trailers in de opvallend gele Post-kleuren rijden. Van Eck heeft onlangs een nieuwe Eckstreme Dubbeldek Trailer geleverd aan de Zwitserse logistieke dienstverlener Hugelshofer, een veelzijdig bedrijf dat uit vier divisies bestaat. In totaal heeft Hugelshofer een vloot van 170 voertuigen en 300 man personeel. De divisie Logistik voert het werk uit voor het Zwitserse postbedrijf. Dit is een bekende klant van Van Eck. “De Eckstreme Dubbeldeks Trailer heeft zich in ons werk ruimschoots bewezen”, zegt Erwin Gloor van het bedrijf. “We rijden al zeker 20 jaar voor het postbedrijf. Sinds 2005 werken we hierin samen met Van Eck. Zij hebben met ons de dubbeldeks trailer ontwikkeld. De trailers rijden korte afstanden en worden altijd zwaar belast.” Betere productiviteit De inzet van een dubbeldeks trailer lag voor Hugelshofer van meet af aan voor de hand. “Door met een dubbeldeks trailer te werken, reduceren we het aantal ritten en sparen we tot dertig procent CO2. uitstoot. Daarvoor geldt als voorwaarde, dat je een passend inzetgebied moet hebben, waarbij deze trailers goed tot hun recht komen. Bij ons is dat zeker het geval”, aldus Gloor. Chauffeurs Hugelshofer komt met deze trailers op moeilijk bereikbare plaatsen. “De ruimte bij tal van klanten is bijzonder beperkt, waarom de toerit vaak millimeteren is voor onze chauffeurs. Het vereist van onze chauffeurs dat ze precies weten wat wel en niet kan en dat ze niet meteen nerveus worden. Het spreekt voor zich dat chauffeurs die met een dubbeldeks trailer willen gaan rijden, een inwerkprogramma moeten doorlopen.” Onderhoud Hugelshofer onderhoudt de trailers in eigen huis, maar de werkplaats wordt door een specialistisch bedrijf geleid en is dus officieel niet van Hugelshofer. “Daardoor is professioneel onderhoud gegarandeerd”, zegt Gloor. “Om de drie maanden worden de trailers in de werkplaats verwacht voor een algehele controle.”

    Reageer

  • Van Eck oplegger

    De Duitse specialist in luchtvracht en hoogwaardig transport Georgi is al decennia lang klant van Van Eck. Onlangs werden twee bijzonder multifunctionele luchtvrachttrailers door Van Eck afgeleverd. De voornaamste redenen waarom Georgi bij de aanschaf van nieuwe trailers bij Van Eck uitkomt, zijn divers. “In de eerste plaats kan Van Eck trailers leveren met een inwendige laadhoogte van meer dan drie meter”, legt fleetmanager Hubert Hohl van Georgi uit. “Ten tweede voert Van Eck onze opdrachten altijd precies uit, en dat is heel goed te zien bij deze trailers, die zijn uitgerust met tal van voorzieningen om het laden en lossen te vereenvoudigen en te versnellen”, aldus Hohl. Hoger en breder De trailers die Georgi dit keer bestelde hebben naast een schuifdak, ook de mogelijkheid om het complete dak over de volle lengte zestig centimeter te verhogen. Verder kunnen de zijwanden aan de achterkant naar buiten worden verschoven, waardoor bijvoorbeeld hoge en brede machines toch snel, veilig en schadevrij kunnen worden ingeladen. De techniek om de trailer zo te veranderen komt uit eigen expertise bij Van Eck. In de laadvloer van de trailer zijn zes rollenbanen weggewerkt en de aandrijving daarvan is centraal onder de laadvloer aangebracht. Op deze manier ontstaat een trailer met een ongewoon groot laadvolume en met uitzonderlijke voorzieningen om snel en veilig laden en lossen mogelijk te maken. Meerdere vestigingen Direct na aflevering vertrok de eerste van deze twee trailers naar de Amsterdamse, of beter gezegd Schiphol-vestiging van Georgi om daar een machine te gaan laden. Georgi heeft verder nog vestigingen in Tsjechië en Polen, alsmede direct bij de luchthavens van Frankfurt en Leipzig. Van Eck levert al sinds medio jaren tachtig van de vorige eeuw trailers aan Georgi. “We hebben het bedrijf verder en verder zien groeien, doordat het steeds koos voor het meest efficiënte materieel”, aldus Hans van Eck. Georgi heeft nu een wagenpark van 400 trekkende eenheden en nog eens 470 trailers. Daarbij valt op, dat Georgi een van de weinige Duitse vervoerders is die een aantal LZV structureel aan het werk heeft voor meerdere klanten. Naast in luchtvracht, is Georgi ook gespecialiseerd in pharmavervoer, gevaarlijke stoffen, geconditioneerd vervoer, machinetransport en het vervoer van hoogwaardige lading.

    Reageer

  • Van Eck oplegger

    KLG Europe heeft geïnvesteerd in een serie speciale dubbeldeksopleggers, ontwikkeld en geproduceerd door Van Eck, die voldoen aan de specifieke wensen van Yamaha Motor Europe. Deze opleggers zullen worden gebruikt voor het transport van motoren, ATV’s en Waverunners naar klantevenementen, internationale perspresentaties en shows in heel Europa. “KLG Europe en Yamaha kennen elkaar al een aantal jaren. De relatie begon met het transport van marketingmateriaal naar dealers in Europa, van het een kwam het ander, en nu zijn we de vaste logistieke partner van de marketingafdeling van Yamaha” aldus Erik Loijen, CEO van KLG Europe. Een ingewikkeld probleem Hoe gaat het verkoopproces zich ontwikkelen? Yamaha heeft 3500 dealers in Europa die sterk op de verkoop waren gericht. Natuurlijk is verkoop essentieel voor elke organisatie, maar de manier waarop klanten kopen is sterk veranderd en zal ook het komende jaar veranderen. Daarom heeft Yamaha het klanttraject opnieuw gedefinieerd, waarbij de fysieke showroom is omgevormd tot een verkooplocatie gecombineerd met een volledig digitale en online-ervaring. Een belangrijk gevolg van deze nieuwe benadering is dat Yamaha in de showrooms veel minder producten toont dan een paar jaar geleden, maar dat die producten daardoor wel hun eigen thematische omgeving hebben gekregen. Maar wat doe je als je een motor in een bepaalde kleur wilt zien of een proefrit wilt maken met een van Yamaha’s raceproducten? Om in deze volkomen begrijpelijke behoefte te voorzien, hebben Yamaha en KLG Europe het concept “The Tour” ontwikkeld: een aantal trucks dat door heel Europa dealers, evenementen en circuits bezoekt waar klanten onze producten kunnen bekijken en uitproberen. Daarvoor worden Van Eck-opleggers gebruikt, een essentiële factor in het succes. Dankzij het dubbeldeksprincipe kan Yamaha alle producten op het bovendek en al het promotiemateriaal, zoals vlaggen, spandoeken, tenten en meubilair op het benedendek vervoeren. Bijkomend voordeel is dat de oplegger de eigen huisstijl kan meekrijgen en een geweldige blikvanger wordt. KLG Europe Yamaha heeft met diverse aanbieders van logistieke diensten testritten gemaakt. “KLG Europe stak met kop en schouders boven de rest uit,” stelt Wim Vermeulen, die over marketing en evenementen gaat bij Yamaha Motor Europe. “Als Europese marketingafdeling hebben wij te maken met zeer uiteenlopende behoeften. Van het vervoeren van een eenvoudig pakketje naar een dealer in Frankrijk tot het verzorgen van een race-evenement op een circuit in Portugal, het komt allemaal voorbij. Als je bij een showroom midden in Parijs een volledige trailer moet uitladen, is op tijd komen cruciaal, want als je te laat bent, zit iedereen op je te wachten. Dat geldt ook voor alle tours die we tegenwoordig doen: vanwege COVID-19 worden die nog belangrijker, omdat andere shows zijn afgelast. Het is makkelijk om voor elke aparte taak een bedrijf met de beste prijs te vinden, maar het was nog een hele opgave om een bedrijf te vinden dat alle verschillende taken goed uitvoert tegen een redelijke prijs. Uiteindelijk kon alleen KLG ons precies bieden wat we nodig hebben. Voor KLG, dat geen enkele ervaring met dubbeldeksopleggers had, was het een hele stap om dit samen met ons te doen, maar ze zijn nooit bang geweest om samen nieuwe concepten te ontwikkelen en die uit te voeren.” Van Eck Tot voor kort werkte Yamaha met op maat gemaakte raceopleggers, maar was op zoek naar een speciale oplegger die een relatief groot aantal motorfietsen of waverunners kan vervoeren en tevens goed wendbaar is. Van Eck is daarvoor de juiste partner met een sterke traditie in innovatieve logistieke oplossingen: zij bieden “Eckcellente” opleggers. “In grote lijnen geldt voor Van Eck hetzelfde als voor KLG Europe,” aldus Vermeulen. “Ze denken met ons mee, ze zijn pioniers qua innovatie in vele systemen en van nature proactief. Daarom hebben we bij Van Eck drie opleggers op maat besteld, in dubbeldeksuitvoering. Die zijn het meest efficiënt voor onze werkzaamheden vanwege hun laadvermogen; bovendien hebben ze de perfecte uitstraling die bij Yamaha past,” aldus Vermeulen. “Het unieke bevestigingssysteem garandeert dat onze motorfietsen en waverunners veilig worden getransporteerd.” Vermeulen is onder de indruk van de flexibiliteit bij Van Eck. “Er stond een uitdagende deadline in het contract, waardoor zij slechts zes weken hadden om de klus te klaren; die deadline was essentieel, want de opleggers moesten direct naar Tenerife. Maar Van Eck leverde op de afgesproken datum en tijd. Die jongens van Van Eck stonden te stralen bij de aflevering: dat is de instelling waar wij en KLG van houden.” Groei KLG Europe regelt de logistiek van alle projecten van de marketingafdeling van Yamaha. KLG Europe is een snelgroeiende multinational in de logistiek, met diverse vestigingen in Europa en een uitgebreid Europees distributienetwerk. Er werken ongeveer 1100 mensen. Van Eck Eckstreme dubbeldeksopleggers Van Eck was in 2003 een van de eerste bedrijven die dubbeldeksopleggers ontwikkelde; nu vormen ze de standaard voor deze dubbeldekkers. Dankzij hun 60% hogere laadvermogen bieden de dubbeldeksopleggers van Van Eck de transporteurs lagere kilometerprijzen en minder CO2-uitstoot. De dubbeldekkers van de Eckstreme-serie zijn verkrijgbaar als gesloten opbouw, gesloten opbouw met koeling, met 2 of 3 assen, met inwendige lift of beweegbaar platform, voor een optimale benutting van het beschikbare laadvermogen.

    Reageer

  • Van Eck oplegger

    Van Eck levert Eckspress Series twee-assige luchtvrachttrailer aan Kretzler Spedition Trailerspecialist Van Eck heeft een speciale twee-assige Eckspress Series mega schuifzeiloplegger geleverd aan Kretzler Spedition uit het Duitse Hambrücken. De nieuwe trailer gaat luchtvracht vervoeren tussen Duitsland en Italië. Met zijn Eckspress serie luchtvrachttrailers bouwt van Eck voertuigen met de meest optimale capaciteit waarbij het laad- en losgemak is gegarandeerd door met eigen, degelijke rollenbanen te werken. Deze trailer is een typisch voorbeeld van waar een specialist als Van Eck toe in staat is, waarbij Van Eck luistert naar wat de klant wenst. Kretzler wilde een mega schuifzeiltrailer in de wetenschap dat de te voervoeren luchtvrachtpallets geen geconditioneerde lading bevatten. Directeur Daniel Kretzler is er bovendien van overtuigd dat bij een geladen gewicht van tien ton, een derde traileras overbodig is. Maar in de toekomst kan zo’n derde as toch nog nodig zijn. Dankzij Van Eck is de inbouw van die derde as, wat dan de voorste as van een triplestel zou worden, toch al voorbereid. Andere kenmerken van de trailer zijn rollenbanen en de kleinere wielmaat van 17,5 inch, om de gewenste insteekhoogte te kunnen halen die luchtvrachtvervoer vereist. De door Kretzler opgegeven schotelhoogte bedraagt 95 centimeter. Kretzler Voor Daniel Kretzler is dit de eerste Van Eck in zijn wagenpark, wat uit nog dertien luchtvrachttrailers bestaat. “Deze nieuwe gaat ingezet worden op de route van de luchthaven van Frankfurt naar die van Milaan”, zegt Kretzler. “We werken met de zekerheid dat het om lage gewichten gaat. Vandaar dat we voorlopig met twee assen gaan rijden.” Kretzler toont zich onder de indruk van Van Eck, “Het is een al lang gewaardeerde specialist die precies kan inspelen op onze wensen.” Kretzler is van oorsprong een Duits familiebedrijf dat in de regio rond Hambrücken het distribueren van stookolie uitvoert. Op een gegeven moment kon het bedrijf huisvervoerder worden voor een bedrijf dat tubes fabriceert. “Typisch volumegoed, dus daar zochten we een bijpassende trailer voor”, legt Daniel Kretzler uit. Zo kwam het bedrijf van zijn vader in het volumevervoer terecht. “Al snel ontstond een contact met een ander bedrijf dat graag inspeelde op de gestegen vraag naar luchtvrachtvervoer over de weg. Zo kwamen wij in beeld en ontstond deze expertise.” Kretzler, die inmiddels op alle belangrijke luchthavens van Europa rijdt, toont zich tevreden over de huidige omvang van zijn bedrijf. “Het is mooi overzichtelijk nu wat betreft personeel en klanten. We kunnen naar tevredenheid op de wensen van klanten inspelen met het huidige personeelsbestand.” Eisen aan Van Eck Kretzler legt uit dat hij op geen luchthaven kan aankomen, of hij ziet trailers van Van Eck. “We horen dan dat die trailers lang meegaan en dat Van Eck goed kan inspelen op individuele klantwensen. Dat sprak ons aan. De wens om een twee-assige luchtvrachttrailer in dienst te nemen met zeilen, was een mooie kans voor Van Eck om te laten zien wat ze kunnen.”

    Reageer

  • Van Eck oplegger

    Foto van een Van Eck oplegger, opgebouwd voor autotransport.

    Reageer

« Alle Van Eck machines