MAN TGL 3rd gen, foto van Alex Miedema

MAN TGL 3rd gen

Alex Miedema
Persfoto van een MAN TGL 3rd gen, opgebouwd met gesloten opbouw.

Wasserij en Textielverzorging Barth Slijkhuis uit Laag Soeren levert maatwerk op het gebied van textiele diensten voor klanten in de zorg, horeca en industrie. Voor de levering van die diensten zet Barth Slijkhuis vijf MAN TGL bakwagens in waarvan drie nieuwe.

De drie nieuwe MAN TGL 12.190 4x2 bakwagens worden ingezet naast twee soortgelijke MAN-trucks die al wat langer dienst doen. De ervaringen met de MAN-trucks en de organisatie die achter dit merk staat, was zodanig dat er weer gekozen werd voor MAN.Adjunct- directeur Frank Tieltjes: ‘Wij hebben de laatste jaren een mooie groei doorgemaakt en ons wagenpark is uiteraard meegegroeid. Nadat we ervaring met meerdere merken hadden opgedaan zijn we nu erg tevreden over MAN. Wij zijn een bedrijf dat service verkoopt en die instelling herkennen we bij onze MAN-dealer in Apeldoorn. Verder is de prijs- kwaliteitsverhouding erg goed en worden we uitstekend geholpen en gehoord door de dealer.’

Chauffeurs content
De vijf identieke bakwagens vormen een rijdende promotie voor het bedrijf en de uniforme uitstraling past bij de identiteit van Barth Slijkhuis. Eigenaar Hester Slijkhuis: ‘De MAN-trucks zien er degelijk en representatief uit, maar wat voor ons ook van belang was, is dat de chauffeurs er content mee zijn. Zij moeten er tenslotte dagelijks mee werken en wij willen dat ze dit met plezier doen. We hebben de trucks voor een deel ook aangepast aan hun wensen met onder meer een luxe chauffeursstoel en een camerasysteem dat rondom de auto kijkt. Veel van onze klanten zitten op locaties die niet zijn ingericht voor vrachtwagens en dan is zicht rondom echt van levensbelang.’

RIO-systeem
De MAN-trucks lopen in een reparatie en onderhoudscontract. De drie nieuwe bakwagens zijn bovendien voorzien van het MAN RIO-systeem waardoor de dealer pro-actief kan meekijken in de onderhoudsbehoefte van de truck. Daarmee kan de werkplaats een pro- actieve houding innemen en de klant nog verder ontzorgen met preventief onderhoud en bijvoorbeeld een APK-planning. Frank Tieltjes: ‘Onze chauffeurs zijn ook erg tevreden over de dealer. Als er wat is dan worden ze meteen vlot geholpen en dat is belangrijk.’. De MAN-trucks worden ingezet in het werkgebied van Barth Slijkhuis wat van Utrecht in het westen en Deventer in noordelijke richting loopt. ‘Veel van onze klanten zitten op de Veluwe, rond Apeldoorn en langs de hele A12 tot Houten. De trucks rijden zo’n 80.000 kilometer per jaar en ze gaan zes jaar mee voordat we ze weer inruilen’, aldus Tieltjes.

Lange laadbak
De TGL-bakwagens zijn uitgevoerd met een lange laadbak. De rolcontainers met wasgoed zijn niet hoger dan 185 centimeter waardoor de bakken niet onnodig hoog gebouwd zijn. Dat scheelt luchtweerstand, maar het verhoogt ook de bereikbaarheid bij klanten met een lagere doorrijhoogte. De laadbakken van Jonker Carrosserieën zijn voorzien van een extra lange achtersluitende laadklep waar zes rolcontainers tegelijkertijd op passen. De laadbak zelf is goed voor 36 rolcontainers.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
0
WEERGAVES
0
BATTLES