Scania

590R

Foto's
3
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 590R

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 590R.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 590R? Stel 'm hier »


Foto's

  • Scania 590R (vrachtwagen)

    ‘Het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.’ De Klein uit Langenboom breidt uit met sterke Scania 590R V8 Breda – De Klein uit in het Noord-Brabantse Langenboom breidt het wagenpark uit met een Scania 590R A4x2NB 20H. Het rijcomfort en het grote aantal servicepunten in Nederland en daarbuiten waren voor eigenaar Pim de Klein redenen om wederom voor Scania te kiezen. “Als we te maken hebben met ongeplande stilstand kunnen we ook onderweg op de goede service van Scania vertrouwen.” De sterke R-serie met 9 ton vooras en luchtvering rondom gaat op jaarbasis tussen de 100.000 en 120.000 km rijden en zal hoofdzakelijk worden ingezet voor het vervoeren van agrarische producten. Sinds twee jaar richt het van oorsprong akkerbouw en loonbedrijf zich volledig op transport, waarvoor het over meerdere mesttanken en walking floors, een onderlosser, een dieplader en drie Scania trucks beschikt. Zuinige toerentallen De Klein koos voor de Opticruise G33CM-versnellingsbak met 12 versnellingen en overdrive. Deze ‘extra versnelling’ biedt een hoger koppel en zorgt voor lage en zuinige toerentallen wanneer het voertuig op kruissnelheid is. “Vooral op de lange afstanden scheelt dat enorm in het brandstofverbruik. Een zescilinder was voor ons werk misschien ook voldoende geweest, maar dankzij de overdrive beschikken we over het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.” Om de aslast optimaal te kunnen verdelen, werd door Scania Central Delivery Workshop (CDW) in Zwolle een verschuifbare koppelschotel geïnstalleerd. “Van gips, hooi en papier tot vloeibare kalk en mest, wat we vervoeren is heel divers. Met een schuifschotel kan de R-cabine zowel een walking floor trailer als mesttank meenemen,” legt De Klein uit. Stoer uiterlijk De nieuwste aanwinst laat zien dat de Klein en zijn zoon en dochter, die ook voor het bedrijf rijden, echte Scania liefhebbers zijn. De bullbar, aluminium Durabright velgen, lampenbeugel en diepzwarte kleur geven de achtcilinder een robuust uiterlijk. Voor extra zicht werd de zonneklep voorzien van een frontzichtercamera. Jansen Hydrauliek Service installeerde een hydrauliekpomp. Ook aan de binnenkant ontbreekt het de chauffeur aan geen enkele luxe. Het King of the Road pakket, de lederen V8-bekleding met rode stiksels, premium infotainment systeem en LED verlichting maken van de cabine een zeer comfortabele werkomgeving. “We rijden er zelf mee en brengen er, gezien de afstanden die we afleggen, veel tijd in door. Dan wil je dat het comfort in orde is,” verklaart De Klein, die bijzonder enthousiast is over het rijgedrag van Scania. “Ik heb er heel veel schik mee.” Focus op transport Pim de Klein nam het akkerbouw en loonbedrijf over van zijn vader, die het op zijn beurt in 1961 van zijn ouders had overgenomen. Twee jaar geleden werden de agrarische activiteiten afgestoten en sindsdien ligt de focus volledig op transport. Het werkgebied betreft Nederland, Duitsland, Frankrijk, België. “We vervoerden altijd al mest voor onszelf en voor klanten in de buurt. De volgende generatie wil uiteindelijk verder met de transporttak, dus hebben we ervoor gekozen die uit te breiden. De derde Scania die aan het wagenpark wordt toegevoerd, is een belangrijk onderdeel van die uitbreiding,” besluit De Klein.

    Reageer

  • Scania 590R (vrachtwagen)

    ‘Het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.’ De Klein uit Langenboom breidt uit met sterke Scania 590R V8 Breda – De Klein uit in het Noord-Brabantse Langenboom breidt het wagenpark uit met een Scania 590R A4x2NB 20H. Het rijcomfort en het grote aantal servicepunten in Nederland en daarbuiten waren voor eigenaar Pim de Klein redenen om wederom voor Scania te kiezen. “Als we te maken hebben met ongeplande stilstand kunnen we ook onderweg op de goede service van Scania vertrouwen.” De sterke R-serie met 9 ton vooras en luchtvering rondom gaat op jaarbasis tussen de 100.000 en 120.000 km rijden en zal hoofdzakelijk worden ingezet voor het vervoeren van agrarische producten. Sinds twee jaar richt het van oorsprong akkerbouw en loonbedrijf zich volledig op transport, waarvoor het over meerdere mesttanken en walking floors, een onderlosser, een dieplader en drie Scania trucks beschikt. Zuinige toerentallen De Klein koos voor de Opticruise G33CM-versnellingsbak met 12 versnellingen en overdrive. Deze ‘extra versnelling’ biedt een hoger koppel en zorgt voor lage en zuinige toerentallen wanneer het voertuig op kruissnelheid is. “Vooral op de lange afstanden scheelt dat enorm in het brandstofverbruik. Een zescilinder was voor ons werk misschien ook voldoende geweest, maar dankzij de overdrive beschikken we over het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.” Om de aslast optimaal te kunnen verdelen, werd door Scania Central Delivery Workshop (CDW) in Zwolle een verschuifbare koppelschotel geïnstalleerd. “Van gips, hooi en papier tot vloeibare kalk en mest, wat we vervoeren is heel divers. Met een schuifschotel kan de R-cabine zowel een walking floor trailer als mesttank meenemen,” legt De Klein uit. Stoer uiterlijk De nieuwste aanwinst laat zien dat de Klein en zijn zoon en dochter, die ook voor het bedrijf rijden, echte Scania liefhebbers zijn. De bullbar, aluminium Durabright velgen, lampenbeugel en diepzwarte kleur geven de achtcilinder een robuust uiterlijk. Voor extra zicht werd de zonneklep voorzien van een frontzichtercamera. Jansen Hydrauliek Service installeerde een hydrauliekpomp. Ook aan de binnenkant ontbreekt het de chauffeur aan geen enkele luxe. Het King of the Road pakket, de lederen V8-bekleding met rode stiksels, premium infotainment systeem en LED verlichting maken van de cabine een zeer comfortabele werkomgeving. “We rijden er zelf mee en brengen er, gezien de afstanden die we afleggen, veel tijd in door. Dan wil je dat het comfort in orde is,” verklaart De Klein, die bijzonder enthousiast is over het rijgedrag van Scania. “Ik heb er heel veel schik mee.” Focus op transport Pim de Klein nam het akkerbouw en loonbedrijf over van zijn vader, die het op zijn beurt in 1961 van zijn ouders had overgenomen. Twee jaar geleden werden de agrarische activiteiten afgestoten en sindsdien ligt de focus volledig op transport. Het werkgebied betreft Nederland, Duitsland, Frankrijk, België. “We vervoerden altijd al mest voor onszelf en voor klanten in de buurt. De volgende generatie wil uiteindelijk verder met de transporttak, dus hebben we ervoor gekozen die uit te breiden. De derde Scania die aan het wagenpark wordt toegevoerd, is een belangrijk onderdeel van die uitbreiding,” besluit De Klein.

    Reageer

  • Scania 590R (vrachtwagen)

    ‘Het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.’ De Klein uit Langenboom breidt uit met sterke Scania 590R V8 Breda – De Klein uit in het Noord-Brabantse Langenboom breidt het wagenpark uit met een Scania 590R A4x2NB 20H. Het rijcomfort en het grote aantal servicepunten in Nederland en daarbuiten waren voor eigenaar Pim de Klein redenen om wederom voor Scania te kiezen. “Als we te maken hebben met ongeplande stilstand kunnen we ook onderweg op de goede service van Scania vertrouwen.” De sterke R-serie met 9 ton vooras en luchtvering rondom gaat op jaarbasis tussen de 100.000 en 120.000 km rijden en zal hoofdzakelijk worden ingezet voor het vervoeren van agrarische producten. Sinds twee jaar richt het van oorsprong akkerbouw en loonbedrijf zich volledig op transport, waarvoor het over meerdere mesttanken en walking floors, een onderlosser, een dieplader en drie Scania trucks beschikt. Zuinige toerentallen De Klein koos voor de Opticruise G33CM-versnellingsbak met 12 versnellingen en overdrive. Deze ‘extra versnelling’ biedt een hoger koppel en zorgt voor lage en zuinige toerentallen wanneer het voertuig op kruissnelheid is. “Vooral op de lange afstanden scheelt dat enorm in het brandstofverbruik. Een zescilinder was voor ons werk misschien ook voldoende geweest, maar dankzij de overdrive beschikken we over het comfort van een V8 met het verbruik van een 6-cilinder.” Om de aslast optimaal te kunnen verdelen, werd door Scania Central Delivery Workshop (CDW) in Zwolle een verschuifbare koppelschotel geïnstalleerd. “Van gips, hooi en papier tot vloeibare kalk en mest, wat we vervoeren is heel divers. Met een schuifschotel kan de R-cabine zowel een walking floor trailer als mesttank meenemen,” legt De Klein uit. Stoer uiterlijk De nieuwste aanwinst laat zien dat de Klein en zijn zoon en dochter, die ook voor het bedrijf rijden, echte Scania liefhebbers zijn. De bullbar, aluminium Durabright velgen, lampenbeugel en diepzwarte kleur geven de achtcilinder een robuust uiterlijk. Voor extra zicht werd de zonneklep voorzien van een frontzichtercamera. Jansen Hydrauliek Service installeerde een hydrauliekpomp. Ook aan de binnenkant ontbreekt het de chauffeur aan geen enkele luxe. Het King of the Road pakket, de lederen V8-bekleding met rode stiksels, premium infotainment systeem en LED verlichting maken van de cabine een zeer comfortabele werkomgeving. “We rijden er zelf mee en brengen er, gezien de afstanden die we afleggen, veel tijd in door. Dan wil je dat het comfort in orde is,” verklaart De Klein, die bijzonder enthousiast is over het rijgedrag van Scania. “Ik heb er heel veel schik mee.” Focus op transport Pim de Klein nam het akkerbouw en loonbedrijf over van zijn vader, die het op zijn beurt in 1961 van zijn ouders had overgenomen. Twee jaar geleden werden de agrarische activiteiten afgestoten en sindsdien ligt de focus volledig op transport. Het werkgebied betreft Nederland, Duitsland, Frankrijk, België. “We vervoerden altijd al mest voor onszelf en voor klanten in de buurt. De volgende generatie wil uiteindelijk verder met de transporttak, dus hebben we ervoor gekozen die uit te breiden. De derde Scania die aan het wagenpark wordt toegevoerd, is een belangrijk onderdeel van die uitbreiding,” besluit De Klein.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines