Live updates

Scammell Pioneer

DAF XF Euro 6

Geen

Geen

Geen

Geen

Geen

Geen

DAF XF

Geen

Geen

Geen

Iveco Stralis

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF

DAF XF

DAF XF

Geen

Geen

Geen

Geen

DAF CF Euro 6

Geen

Geen

Geen

Geen

Geen

MAN TGX 1st gen

Scania R440

Volvo FM 4th gen

DAF XF105

Volvo FH 4th gen

DAF XF105

MAN TGX 1st gen

Volvo FH 2nd gen

Scania R450

Scania R410

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Scania R480

MAN TGS 1st gen

Volvo FM 2nd gen

DAF CF Euro 6

Scania R520

Renault T-serie

Auto DAGO uitgeroepen tot Volkswagen Bedrijfswagens Dealer van het Jaar

Bij de jaarlijkse ‘Dealer van het Jaar verkiezing’ van Volkswagen Bedrijfswagens is Auto DAGO in Doetinchem uitgeroepen tot beste Volkswagen Bedrijfswagens Dealer van Nederland. Het bedrijf behaalde op alle criteria zeer hoge scores. Daarmee laat Auto DAGO zien dat het zijn veeleisende klantenkring bedient met bedrijfswagens van topklasse en met service van het hoogste niveau – op alle fronten. De importeur van Volkswagen Bedrijfswagens beoordeelt alle Nederlandse dealers elke maand op criteria die voor klanten van groot belang zijn. Verkoopprestaties en klantentevredenheid voor zowel sales als service zijn belangrijke criteria waarop wordt gemeten. Verder spelen de marktbewerking voor zowel sales als service, de uitstekende samenwerking tussen de afdelingen sales en service en de professionaliteit van marketing- en PR-inspanningen een belangrijke rol. DAGO de beste Auto DAGO B.V. in Doetinchem mag zich op basis van topprestaties in 2018 de beste Volkswagen Bedrijfswagens dealer van 2019 noemen. Robert-Jan van den Berg, directeur van Volkswagen Bedrijfswagens Nederland bij de uitreiking van de Dealer van het Jaar award: “DAGO heeft het afgelopen jaar vrijwel onafgebroken op kop gelegen op belangrijke punten als verkoop en klanttevredenheid. Ook op andere criteria scoorde het bedrijf zeer hoog. Zo geven klanten aan dat ze het bedrijf sterk waarderen op het gebied van maatwerkmogelijkheden. Volkswagen Bedrijfswagens heeft een uitgebreid gamma en volop mogelijkheden om een bedrijfswagen aan specifieke klantwensen aan te passen. De medewerkers van DAGO denken mee met elke klant. Maatwerk is samen met een perfecte dienstverlening in het vervolgtraject de basis voor optimale klanttevredenheid. DAGO ontvangt deze prijs in het jaar dat het bedrijf zijn 50-jarige jubileum viert. Dubbel goud dus. DAGO mag daar trots op zijn, vooral omdat de klant de vruchten plukt van deze prijs.” Meer prijswinnende dealers Naast DAGO vielen nog drie dealers van Volkswagen Bedrijfswagens in de prijzen: Zijm in Arnhem werd vanwege uitstekende verkoopprestaties uitgeroepen tot Sales Dealer van het Jaar, Pon Dealer in Amersfoort kreeg de Service Dealer van het Jaar award en Auto Muntstad in De Meern had de eer om de Maatwerk Dealer van het Jaar award in ontvangst te nemen. Deze prijs werd dit jaar voor de tweede keer uitgereikt.

Vorex Logistics kiest voor Verizon Connect Asset Tracking om near-realtime de locatie van 74 trailers te volgen

Asset-trackingsoftware zorgt ervoor dat internationale logistieke dienstverlener altijd weet waar zijn assets zich bevinden Utrecht, 18 februari 2019 – Vorex Logistics selecteerde Verizon Connect om de locaties en prestaties van zijn 74 trailers te volgen, die van de Benelux en Duitsland naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland rijden. Asset-trackingoplossing Verizon Connect breidde onlangs zijn fleetmanagementsysteem REVEAL uit met een oplossing waarmee klanten niet alleen voertuigen, maar ook assets kunnen beheren. Met het gps-volgsysteem voor assets maken bedrijven de near-realtime locaties en de prestaties van waardevolle assets, zoals trailers en containers, inzichtelijk. Dankzij deze uitbreiding op REVEAL zetten bedrijven hun assets zo optimaal mogelijk in. Daarnaast helpt REVEAL het risico op diefstal en andere vormen van ongeoorloofd gebruik te verminderen. Near-realtime locaties Vorex Logistics is een logistieke dienstverlener die voor ruim 450 bedrijven het transport over de weg binnen geheel Europa, en zee- en luchtvracht wereldwijd organiseert. Doordat de trailers in geheel Europa van locatie naar locatie bewegen, is het lastig om altijd te weten waar elke asset zich bevindt. Dit maakt het een uitdaging om te zien welke trailers beschikbaar zijn en welke het dichtst bij de locatie van de opdracht zijn. Om klanten near-realtime updates te bieden over de locatie van ladingen, zocht Vorex Logistics naar een geschikte softwareleverancier die genoeg updates en inzicht kan geven om zijn klanten tevreden te stellen. Verizon Connect voldoet aan alle eisen. Michel de Lange, mede-eigenaar van Vorex Logistics: “Een van onze partners zette Verizon Connect Asset Tracking al in voor het volgen van zijn trailers en raadde ons de tool aan. Na een aantal vruchtbare gesprekken besloten we om ervoor te gaan en we zijn erg tevreden over hoe Verizon Connect de installatie heeft aangepakt.” Assets beschermen De ingebouwde geofencing stelt de internationale dienstverlener in staat om te zien of een trailer buiten een aangewezen gebied komt. De Lange: “Als er iets ongewoons gebeurt, zien we dit meteen en kunnen we het gelijk melden. Door de geofence-alerts te combineren met het near-realtime volgsysteem, kunnen we onze assets beschermen. Zo weten we gelijk wanneer een trailer abrupt stopt of gestolen lijkt te zijn.” Jan Willem Doornbos, Senior Marketing Manager Central Europe bij Verizon Connect: “Vorex Logistics is een goed voorbeeld van hoe de asset-trackingsoftware van Verizon Connect kan helpen om het meeste uit een organisatie te halen. We zijn verheugd om samen te werken met Vorex Logistics en het bedrijf inzichten te bieden in de locaties van trailers, de klanten van relevante updates te voorzien over waar hun goederen zich bevinden, en om klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen.” ### Over Vorex Logistics Vorex Logistics is een internationale logistieke dienstverlener in een uiteenlopend aantal sectoren. Het bedrijf verzorgt dagelijks transporten over de weg binnen geheel Europa, en zee- en luchtvracht wereldwijd. Daarnaast biedt Vorex Logistics aanvullende diensten, zoals opslag, track-en-trace, het regelen van (douane-)exportdocumentatie en transportverzekeringen. Dankzij zijn Europese partnernetwerk kunnen klanten rekenen op efficiënte logistieke oplossingen en lokale begeleiding in het land van bestemming. Over Verizon Connect Verizon Connect is de gids in een wereld waarin alles met elkaar verbonden is. Wij werken aan de automatisering, optimalisatie en revolutie van de manier waarop mensen, voertuigen en andere apparaten zich door de wereld bewegen. Onze toonaangevende oplossingen zetten innovatie, automatisering en connected data voor onze klanten aan het werk, zodat zij zelf slimmer, efficiënter en meer compliant kunnen opereren. Verizon Connect heeft meer dan 3.500 betrokken werknemers in vijftien landen, die zich inzetten om ’s werelds meest toonaangevende mobiele-technologieplatform te ontwikkelen.

Keep on trucking: driving tips from IAM RoadSmart

Driving in front of, or even behind, a large lorry can be daunting. But there’s no need to panic as Richard Gladman, IAM RoadSmart’s head of riding and driving standards, is here to help with seven top driving behaviour tips to keep you at ease on the road. When you’re driving along the motorway, you’ll notice many lorries with foreign number plates. Bear in mind that the driver will be sitting on the left hand side rather than the right, so you may be difficult to see and the driver may be acclimatising his lane position in the UK. Take extra care when passing and allow more space if you can We’ve all heard the saying “if you can see their mirrors, then they can see you.” But an HGV can have up to five mirrors, and the driver is only limited to looking at one at a time so they may not see you. Hold back and you will eventually be visible in their mirrors Identify when there is a likelihood of the HGV changing lanes. Is there a slip road coming up which will be joining traffic and may force a lane change? Or if there is an HGV in lane two, are they likely to change back into lane one? Be accommodating by hanging back and allowing them to pull into the lane they are looking to move into At one point in time, we’ve all experienced heavy spray from an HGV in front of us. You can control this by extending the distance between yourself and the lorry. The Highway Code suggests at least four seconds in the rain but if needed, make it more. Not only will it prevent your wipers working overtime, it will also improve your vision beyond the HGV An articulated lorry will track sideways in a right-hand bend on the motorway and on a roundabout, so avoid being beside it. A good rule of thumb is to be safely in front of or safely behind, but never beside an HGV when entering a roundabout If you see a queue of traffic in front of you and have an HGV behind you, introduce your brake lights early to pre-warn the driver behind and slow down gradually. This will let the HGV driver extend their braking distance and stop in plenty of time. On a motorway or dual carriageway, hazard lights can be used to show drivers behind you of any issues further in front (Highway Code rule 116) Despite being legally limited to 60mph, an HGV can only physically go a maximum of 56mph on the motorway. So if you do see a HGV on the right hand lane, give them a helping hand by slowing down and letting them into the left lane. Allow them to pass more easily if you can Richard said: “As any HGV driver will tell you, they sometimes need a bit of extra space to move down the road. Visibility can be restricted, and no amount of mirrors will allow all of the blind spots to be monitored all of the time. By applying some simple rules and sharing the road space, we can make life easier for all of us. On a roundabout they will need more than one lane so let them have it; a few seconds delay will be worth it if you prevent a crash. Walk that mile in the other man’s shoes and understand what we may need.”

Scania S520

Scania S520

Volvo FH

MAN TGX

Scania R480

Volvo FH 3rd gen

DAF CF

Scania R410

Volvo FH 4th gen

Scania R500

DAF XF105

DAF XF Euro 6

DAF XF105

Scania R450

DAF XF105

MAN TGL 3rd gen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF XF105

Volvo FH 4th gen

Iveco Stralis

DAF XF Euro 6

Volvo FH 4th gen

MAN TGM 3rd gen

MAN TGX

DAF CF

Scania R420

Unimog onbekend

Scania R450

DAF XF105

DAF CF

Scania R-serie

DAF XF Euro 6

Volvo FH 4th gen

MAN TGS

Geen

DAF XF105

DAF XF Euro 6

Scania R620

DAF LF Euro 6

Scania R520

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 4th gen

VW LT 2nd gen

Scania R-serie

MAN TGM

Scania R500

Scania R420

Volvo F16

MAN TGM

DAF XF105

Unimog onbekend

Volvo FH 4th gen

VW LT 1st gen

DAF XF Euro 6

Scania 114

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

DAF CF

DAF CF serie

Volvo FH 3rd gen

MAN TGS

Volvo FH 2nd gen

Scania R420

DAF XF Euro 6

MAN TGM

Scania R420

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

Scania R-serie

Iveco Stralis

MAN TGS

DAF XF Euro 6

DAF CF Euro 6

Volvo FH 4th gen

Volvo FH 3rd gen

Scania R500

DAF XF105

Volvo FH 4th gen

Volvo FM 2nd gen

Scania 141

DAF CF Euro 6

DAF XF Euro 6

Scania R500

Scania 124

DAF CF Euro 6

MAN TGS

Klimaattafel negeert CO2-reductie door slimmer rijgedrag

Verbetering van rijgedrag is de eenvoudigste én goedkoopste manier om de verkeersemissies te verminderen. In de voorstellen van de Klimaattafel Mobiliteit ontbreekt echter deze meest voor de hand liggende optie om verkeersemissies te verminderen. Onbegrijpelijk, want de klimaatwinst daarvan kan oplopen tot wel 3 Mton CO2-reductie per jaar, evenveel als een kolencentrale uitstoot. Dat blijkt uit een analyse van Martin Kroon en Henk Wardenaar, oud-projectleiders snelheden/HNR bij VROM en Verkeer en Waterstaat, in Tijdschrift Milieu. Met het huidige rijgedrag wordt maar liefst 30% tot 40% brandstof verspild, blijkt uit hun artikel. Met name door minder toeren te maken en rustiger acceleratie is flinke CO2-winst te boeken. Nevenvoordeel is minder slijtage van motoren, banden en remmen. Plus minder verkeersongevallen. Een afname van het verbruik met 10% bespaart op jaarbasis circa al 1,4 miljard liter brandstof met een waarde van meer dan 2 miljard euro. Beide verkeersexperts uiten in hun artikel stevige kritiek op de eenzijdige keuze van het Klimaatakkoord voor elektrische auto’s en andere dure technische innovaties, die zich meestal nog moeten bewijzen. Onder de noemer ‘Het Nieuwe Rijden’ (HNR) kreeg snelheidsbeheersing en zuinig rijgedrag onder hun leiding binnen het rijksbeleid jarenlang prioriteit. HNR betekent vooral minder toeren maken bij elke snelheid. Het programma was buitengewoon kosteneffectief en na een paar jaar campagne boekte HNR een reductie van 0,6 Mton CO2 per jaar. Het is de meest rationele rijstijl, maar wordt in de praktijk nauwelijks toegepast. Juist omdat HNR een aantoonbaar effectieve CO2-maatregel voor verkeer is, bepleiten Kroon en Wardenaar voor het opzetten van een nieuwe HNR-campagne. Daar is het milieu én de portemonnee van de burger en ondernemer bij gebaat, iets wat voor de meest klimaatvoorstellen niet geldt. Neveneffect is dat het aantal ongevallen in het verkeer flink zal verminderen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat deze kansrijke optie door de Klimaattafel Mobiliteit wordt genegeerd, aldus de auteurs. Zelfs de woorden ‘snelheid’ en ‘rijgedrag’ komen niet in de voorstellen voor.

Ford Courier

Bova Futura

Scania R500

DAF meerdere

Volvo FH

GM TO INVEST $20 MILLION IN ROMULUS PLANT

General Motors is investing $20 million at its Romulus, Michigan propulsion plant to increase the plant’s capacity for future 10-speed transmission production. Romulus currently builds V6 engines and 10-speed transmissions used in several GM cars, trucks and crossovers. The new investment will be used to purchase additional machining equipment that will enable the transmission capacity expansion. GM is not disclosing specifics or timing related to the plant’s future products at this time. “Romulus has a long-standing reputation of quality, productivity and performance and we are proud of the hard work and commitment displayed by the entire Romulus team,” said GM Chairman and CEO Mary Barra during a visit to the plant to meet with employees and community leaders. “GM’s investment in Romulus will enable the plant to continue playing an important role in our core business going forward.” Since 2009, GM has invested more than $880 million at the Romulus plant. The plant currently employs about 1,350 people. The investment in Romulus follows GM’s announcement yesterday to invest $36 million at its Lansing Delta Township assembly plant for future crossover production. The Romulus plant originally opened in 1976 as part of GM Detroit Diesel Allison Division, making diesel engines and components. Romulus began to produce engines in the 1980’s, and through the years, has produced over 10.8 million V8 engines and over 6.6 million V6 engines. GM has strong presence in Michigan with more than 51,000 employees working at 33 locations. Michigan is home to more than 3,100 GM suppliers with more than $10 billion spent with those suppliers annually.

Scania R420

Scania R500

Volvo FH 4th gen

DAF XF Euro 6

DAF XF105

MAN TGL

Renault T-serie

Geen

Geen

Geen

DAF CF

MAN TGX

DAF CF

DAF XF105

Volvo FH 3rd gen

DAF CF

Scania G370

DAF XF105

DAF CF

Geen

Geen

Geen

Geen

Volvo FM

Geen

DAF 95XF

Geen

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

Volvo FM

DAF XF

DAF XF Euro 6

DAF XF Euro 6

Volvo FH

Geen

Geen

DAF CF Euro 6

Geen

Geen

Volvo FH

Geen

Geen

Geen

DAF XF Euro 6

Volvo FH 4th gen

MAN TGX 1st gen

Volvo FH 2nd gen

DAF XF95

MAN TGX 1st gen

MAN TGX 1st gen

MAN TGX 1st gen

Volvo FH 2nd gen

MAN TGX 1st gen

DAF 95XF

Scania 124

Iveco Daily

Scania 124

Scania 124

Scania 124

DAF 2800

Scania G480

DAF 95XF

DAF 2800

DAF 2800