VW

Transporter T7

Foto's
5
Video's
0
Topics
0

Informatie over de VW Transporter T7

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Transporter T7.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de Transporter T7? Stel 'm hier »


Foto's

  • VW Transporter T7

    Perfect gereedschap: de nieuwe Volkswagen Transporter in feiten en cijfers Volkswagen Transporter (1) Lancering op de IAA Transportation in september 2024 Meer gebruiksgemak: nieuwe Transporter biedt 5,8 m3 ruimte – een toename van 10 procent Geschikt voor zwaar werk: maximaal laadvermogen van 1,33 ton en een maximaal trekvermogen tot wel 2,8 ton Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter. Nu al lichten de Duitsers een tipje van de sluier op omtrent het interieur en de laadgewichten van de nieuw ontwikkelde generatie. De verbeteringen in de laadruimte ten opzichte van de Transporter 6.1 zijn aanzienlijk. Zo is die 61 mm langer, terwijl de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm is toegenomen. Elke klant die dus al tevreden was met zijn voorganger, kan nu extra blij worden met de nieuwe Transporter. Het interieur van de Transporter is geheel nieuw ontworpen en tot in het kleinste detail verbeterd. Het doel was om een Transporter te maken met de gebruikelijke designkenmerken van Volkswagen, gecombineerd met maximale ruimte en functionaliteit. De nieuwe-generatie Transporter laat zien dat dit doel in alle opzichten is gerealiseerd. Volkswagen Transporter (2) Vertrouwd ontwerp Eigenaars van een T6.1 zullen vertrouwd zijn met de typische hoge zitpositie, de brede deurpanelen en de hoge positie van de versnellingspook in de nieuwe Transporter-generatie. Voor de bestuurder is de nieuwe digitale cockpit bovendien heel overzichtelijk: deze bestaat uit het vrij configureerbare 12 inch display (Digital Cockpit met 30 cm diagonaal) en een 13 inch touchscreen (33 cm diagonaal) waarin het standaard infotainmentsysteem inclusief DAB+ en draadloze App Connect met Apple CarPlay/Android Auto huist. Ook standaard: een nieuw multifunctioneel stuurwiel met knoppen die gemakkelijk te bedienen zijn, zelfs met handschoenen aan. Net als in de Multivan en in de ID. Buzz, heeft de nieuwe Transporter nu ook een elektronische parkeerrem met Auto-Hold functie. De bediening van de parkeerrem is verplaatst naar het dashboard en maakt hiermee een vrije doorgang naar achteren mogelijk, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Tot zes zitplaatsen Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. Maximaal laadvermogen van 1,33 ton Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken. Digitaal en gebruiksvriendelijk De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem. Laadkampioen De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De voorverkoop zal na de zomer van start gaan.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Perfect gereedschap: de nieuwe Volkswagen Transporter in feiten en cijfers Volkswagen Transporter (1) Lancering op de IAA Transportation in september 2024 Meer gebruiksgemak: nieuwe Transporter biedt 5,8 m3 ruimte – een toename van 10 procent Geschikt voor zwaar werk: maximaal laadvermogen van 1,33 ton en een maximaal trekvermogen tot wel 2,8 ton Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter. Nu al lichten de Duitsers een tipje van de sluier op omtrent het interieur en de laadgewichten van de nieuw ontwikkelde generatie. De verbeteringen in de laadruimte ten opzichte van de Transporter 6.1 zijn aanzienlijk. Zo is die 61 mm langer, terwijl de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm is toegenomen. Elke klant die dus al tevreden was met zijn voorganger, kan nu extra blij worden met de nieuwe Transporter. Het interieur van de Transporter is geheel nieuw ontworpen en tot in het kleinste detail verbeterd. Het doel was om een Transporter te maken met de gebruikelijke designkenmerken van Volkswagen, gecombineerd met maximale ruimte en functionaliteit. De nieuwe-generatie Transporter laat zien dat dit doel in alle opzichten is gerealiseerd. Volkswagen Transporter (2) Vertrouwd ontwerp Eigenaars van een T6.1 zullen vertrouwd zijn met de typische hoge zitpositie, de brede deurpanelen en de hoge positie van de versnellingspook in de nieuwe Transporter-generatie. Voor de bestuurder is de nieuwe digitale cockpit bovendien heel overzichtelijk: deze bestaat uit het vrij configureerbare 12 inch display (Digital Cockpit met 30 cm diagonaal) en een 13 inch touchscreen (33 cm diagonaal) waarin het standaard infotainmentsysteem inclusief DAB+ en draadloze App Connect met Apple CarPlay/Android Auto huist. Ook standaard: een nieuw multifunctioneel stuurwiel met knoppen die gemakkelijk te bedienen zijn, zelfs met handschoenen aan. Net als in de Multivan en in de ID. Buzz, heeft de nieuwe Transporter nu ook een elektronische parkeerrem met Auto-Hold functie. De bediening van de parkeerrem is verplaatst naar het dashboard en maakt hiermee een vrije doorgang naar achteren mogelijk, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Tot zes zitplaatsen Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. Maximaal laadvermogen van 1,33 ton Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken. Digitaal en gebruiksvriendelijk De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem. Laadkampioen De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De voorverkoop zal na de zomer van start gaan.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Nieuwe Transporter vanaf 2024 met drie aandrijflijnen beschikbaar Van schets tot complete modelfamilie Nieuwe Transporter completeert de meest innovatieve bestelwagenreeks van Volkswagen ooit, naast de Multivan en ID. Buzz Opvolger van de T6.1 met een laadvermogen van meer dan een ton Leverbaar als diesel, plug-in hybride en geheel elektrisch Volkswagen Bedrijfswagens bereidt het gamma voor op de toekomst. Het begon in 1949 allemaal met de T1 Transporter: één model voor iedereen. Als Transporter, Samba Bus en camper genoot de T1 vervolgens wereldwijd succes. Zes generaties volgden elkaar op, waarbij hetzelfde platform de basis vormde voor alle afgeleiden. Toen brak het tijdperk van de elektrische mobiliteit aan, met een transformatie van de bedrijfswagen van Volkswagen tot gevolg. Eén bedrijfswagenplatform maakte plaats voor drie verschillende bedrijfswagens: de Transporter, de Multivan en de ID. Buzz. De nieuwe Multivan trapte af in 2021; een bedrijfswagen die is ontworpen voor de combinatie van vrijetijd en werk, en voor het eerst verkrijgbaar met een plug-in hybride aandrijflijn. In 2022 volgden de elektrische ID. Buzz en ID. Buzz Cargo (638 kg laadvermogen): het icoon van weleer in een hypermodern jasje. Nu is het aftellen naar de nieuwe Transporter begonnen: de bedrijfswagen met geavanceerde aandrijf- en hulpsystemen en een laadvermogen van meer dan een ton – en de personenversies van de modelreeks, de Kombi en Caravelle. Transporter_1 “Met onze nieuwe Transporter hebben we state-of-the-art tools voor professionals ontwikkeld. Samen met de Multivan en ID. Buzz bieden we een bedrijfswagengamma aan dat perfect is afgestemd op elke wens van onze klanten”, verklaart Lars Krause, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor Verkoop en Marketing bij Volkswagen Bedrijfswagens. Nieuw bedrijfswagengamma Het aanbod van compleet nieuwe Transporter- en Caravelle-varianten wordt enorm. Het portfolio omvat een bedrijfswagen in twee verschillende lengten en hoogten, als bestelwagen, dubbele cabine en kombi, een pick-up uitvoering met dubbele cabine en de Caravelle. Deze carrosserievarianten kunnen worden gecombineerd met hypermoderne turbodieselmotoren (TDI), plug-in hybride aandrijving (eHybrid) en volledig elektrische aandrijving (e-Transporter en e-Caravelle). Transporter_2 Van schets tot hypermoderne bedrijfswagen Toen Ben Pon in 1947 de eerste schets maakte van een bestelbus, had niemand enig idee dat deze compacte bedrijfswagen ooit zou uitgroeien tot een complete modelfamilie die bestaat uit drie modelreeksen en tal van afgeleiden. Allereerst is er de Multivan (in twee lengten), die – met maximaal vijf verwijderbare afzonderlijke zitplaatsen achterin – niet alleen de perfecte allrounder is voor werk en vrije tijd en tevens de perfecte VIP-shuttle is, maar ook de basis gaat vormen voor de volgende generatie van de iconische California camper. En dan is er nog de ID. Buzz, die reizen voor gezinnen elektrificeert en als ID. Buzz Cargo stedelijke bezorgdiensten emissievrij maakt plus een elektrische optie vormt voor vakmensen die in milieuzones werkzaam zijn. In 2024 volgt tevens de nieuwste, verlengde ID. Buzz-versie met een lange wielbasis en een groter accupakket. Vanaf 2024 zet de nieuwe en veelzijdige Transporter het succesverhaal van zijn legendarische voorgangers voort. 2024 wordt hét jaar van de Transporter voor Nederland; binnenkort maakt Volkswagen Bedrijfswagens meer specificaties van de nieuwe Transporter bekend.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Nieuwe Transporter vanaf 2024 met drie aandrijflijnen beschikbaar Van schets tot complete modelfamilie Nieuwe Transporter completeert de meest innovatieve bestelwagenreeks van Volkswagen ooit, naast de Multivan en ID. Buzz Opvolger van de T6.1 met een laadvermogen van meer dan een ton Leverbaar als diesel, plug-in hybride en geheel elektrisch Volkswagen Bedrijfswagens bereidt het gamma voor op de toekomst. Het begon in 1949 allemaal met de T1 Transporter: één model voor iedereen. Als Transporter, Samba Bus en camper genoot de T1 vervolgens wereldwijd succes. Zes generaties volgden elkaar op, waarbij hetzelfde platform de basis vormde voor alle afgeleiden. Toen brak het tijdperk van de elektrische mobiliteit aan, met een transformatie van de bedrijfswagen van Volkswagen tot gevolg. Eén bedrijfswagenplatform maakte plaats voor drie verschillende bedrijfswagens: de Transporter, de Multivan en de ID. Buzz. De nieuwe Multivan trapte af in 2021; een bedrijfswagen die is ontworpen voor de combinatie van vrijetijd en werk, en voor het eerst verkrijgbaar met een plug-in hybride aandrijflijn. In 2022 volgden de elektrische ID. Buzz en ID. Buzz Cargo (638 kg laadvermogen): het icoon van weleer in een hypermodern jasje. Nu is het aftellen naar de nieuwe Transporter begonnen: de bedrijfswagen met geavanceerde aandrijf- en hulpsystemen en een laadvermogen van meer dan een ton – en de personenversies van de modelreeks, de Kombi en Caravelle. Transporter_1 “Met onze nieuwe Transporter hebben we state-of-the-art tools voor professionals ontwikkeld. Samen met de Multivan en ID. Buzz bieden we een bedrijfswagengamma aan dat perfect is afgestemd op elke wens van onze klanten”, verklaart Lars Krause, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor Verkoop en Marketing bij Volkswagen Bedrijfswagens. Nieuw bedrijfswagengamma Het aanbod van compleet nieuwe Transporter- en Caravelle-varianten wordt enorm. Het portfolio omvat een bedrijfswagen in twee verschillende lengten en hoogten, als bestelwagen, dubbele cabine en kombi, een pick-up uitvoering met dubbele cabine en de Caravelle. Deze carrosserievarianten kunnen worden gecombineerd met hypermoderne turbodieselmotoren (TDI), plug-in hybride aandrijving (eHybrid) en volledig elektrische aandrijving (e-Transporter en e-Caravelle). Transporter_2 Van schets tot hypermoderne bedrijfswagen Toen Ben Pon in 1947 de eerste schets maakte van een bestelbus, had niemand enig idee dat deze compacte bedrijfswagen ooit zou uitgroeien tot een complete modelfamilie die bestaat uit drie modelreeksen en tal van afgeleiden. Allereerst is er de Multivan (in twee lengten), die – met maximaal vijf verwijderbare afzonderlijke zitplaatsen achterin – niet alleen de perfecte allrounder is voor werk en vrije tijd en tevens de perfecte VIP-shuttle is, maar ook de basis gaat vormen voor de volgende generatie van de iconische California camper. En dan is er nog de ID. Buzz, die reizen voor gezinnen elektrificeert en als ID. Buzz Cargo stedelijke bezorgdiensten emissievrij maakt plus een elektrische optie vormt voor vakmensen die in milieuzones werkzaam zijn. In 2024 volgt tevens de nieuwste, verlengde ID. Buzz-versie met een lange wielbasis en een groter accupakket. Vanaf 2024 zet de nieuwe en veelzijdige Transporter het succesverhaal van zijn legendarische voorgangers voort. 2024 wordt hét jaar van de Transporter voor Nederland; binnenkort maakt Volkswagen Bedrijfswagens meer specificaties van de nieuwe Transporter bekend.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Perfect gereedschap: de nieuwe Volkswagen Transporter in feiten en cijfers Volkswagen Transporter (1) Lancering op de IAA Transportation in september 2024 Meer gebruiksgemak: nieuwe Transporter biedt 5,8 m3 ruimte – een toename van 10 procent Geschikt voor zwaar werk: maximaal laadvermogen van 1,33 ton en een maximaal trekvermogen tot wel 2,8 ton Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter. Nu al lichten de Duitsers een tipje van de sluier op omtrent het interieur en de laadgewichten van de nieuw ontwikkelde generatie. De verbeteringen in de laadruimte ten opzichte van de Transporter 6.1 zijn aanzienlijk. Zo is die 61 mm langer, terwijl de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm is toegenomen. Elke klant die dus al tevreden was met zijn voorganger, kan nu extra blij worden met de nieuwe Transporter. Het interieur van de Transporter is geheel nieuw ontworpen en tot in het kleinste detail verbeterd. Het doel was om een Transporter te maken met de gebruikelijke designkenmerken van Volkswagen, gecombineerd met maximale ruimte en functionaliteit. De nieuwe-generatie Transporter laat zien dat dit doel in alle opzichten is gerealiseerd. Volkswagen Transporter (2) Vertrouwd ontwerp Eigenaars van een T6.1 zullen vertrouwd zijn met de typische hoge zitpositie, de brede deurpanelen en de hoge positie van de versnellingspook in de nieuwe Transporter-generatie. Voor de bestuurder is de nieuwe digitale cockpit bovendien heel overzichtelijk: deze bestaat uit het vrij configureerbare 12 inch display (Digital Cockpit met 30 cm diagonaal) en een 13 inch touchscreen (33 cm diagonaal) waarin het standaard infotainmentsysteem inclusief DAB+ en draadloze App Connect met Apple CarPlay/Android Auto huist. Ook standaard: een nieuw multifunctioneel stuurwiel met knoppen die gemakkelijk te bedienen zijn, zelfs met handschoenen aan. Net als in de Multivan en in de ID. Buzz, heeft de nieuwe Transporter nu ook een elektronische parkeerrem met Auto-Hold functie. De bediening van de parkeerrem is verplaatst naar het dashboard en maakt hiermee een vrije doorgang naar achteren mogelijk, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Tot zes zitplaatsen Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. Maximaal laadvermogen van 1,33 ton Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken. Digitaal en gebruiksvriendelijk De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem. Laadkampioen De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De voorverkoop zal na de zomer van start gaan.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle VW machines