Case Onbekend, foto van catfan55

Case Onbekend

+9
catfan55
Foto van een Case Onbekend, de 2e titan draait inmiddels ook mee in de club, loopt als een trein! Deze oudere serie is eigenlijk iets geschikter voor ons doen doordat de motor & transmissie af fabriek al iets achter over liggen (2 graden) bij de nieuwere serie moeten we de motor en transmissie steunen aanpassen om de juiste hoek te krijgen voor de aandrijflijn.
Deze heeft kon een Cat 6 cylinder (3406) met 50pk meer als de nieuwere, en dat is een merkbaar verschil.
Cabine heeft iets minder comfort maar dat hebben er opgelost met een mooie luxe lucht geveerde stoel.

Nummer 3 ( een nieuwere titan 4520) staat al een poosje in de yard en als we tijd hebben gaan we daar langzaam aan beginnen, we twijfelen nog steeds erg of we daar ook een truck rear end aan fabriceren zoals de eerste 2, of dat we die laten met de 1050 banden en een zwanenhals op de trailer maken. Het probleem is dat als we de zwanenhals doen dat de trailer nooit meer aan een semi of dolly kan. Maar het ombouwen naar een truck rear end kost zeker 30-40,000$ meer
Bas1046
@catfan55 Interresant om te volgen!
Als het een zwanehals trailer wordt, komt er dan een korte bodemketting op de zwanehals. Of een soort schuifwand idee?
catfan55
@Bas1046 geen van beide, we zouden gewoon een zwanenhals voor de trailer make, geen poespas met extra vloeren of complexe schuif / duw wanden
Bas1046
@catfan55 Aha juist, daardoor blijft het wel simpel! Je mist daardoor wel wat extra kuubs die je mee mee zou kunnen nemen.
+1
catfan55
@Bas1046 dat weegt voor mij niet op tegen de complexiteit. Ze nemen zo al genoeg mee

Reacties

John k
Klanten zijn best te spreken over deze combi's ?
Hoeveel kost 1 setje nu ongeveer als je al je uren rekent?
+2
catfan55
@John k het maakt de klant niks uit waar we mee komen. Maakt voor hem ook geen verschil op de bill

Tegen de tijd dat het kant & klaar is heb je ook een knappe semi van 4-5 jaar oud. Het voordeel hier is geen class 1 drivers, geen e-log / logbooks, geen pre-trips, geen semi annual safeties, en sneller en veel economischer als een 8R. Met wat een trekker moet kosten nu kan het niet uit om er silage mee te rijden.
John k
@catfan55 ik weet het, als je optelt wat er aan $$ rond rijd hier tijdens het hakselen dan tikt dat aardig aan.....
+2
catfan55
@John k het gaat in onze business om de bottom line.
Kijken hoe dit zich houd over een paar jaar, het zijn hele simpele machines zonder poespas, allemaal redelijk bullet proof en simpel te fixen. Daarom hebben we liefst de oudere zoals deze, is allemaal nog net even wat simpler als de nieuwere serie.
jd3140jb
Machtige machine. Niet realistisch, maar ik zou er wel eens graag mee rijden.
+1
catfan55
@jd3140jb het rijd enorm comfortabel, als we de jongens laten kiezen pakken liever één van de titans als een nieuwe 8R of 7R met kieper
jd3140jb
@catfan55 Ik woon helaas net iets te ver om eens langs te komen en dit van dichtbij te bekijken.
+3
catfan55
@jd3140jb aaa joh er gaan elke dag vliegtuigen 😂
+2
Eite62
@catfan55 denk dat ik het deze herfst maar eens moet bewonderen. De foto's zijn mooi maar wil dat wel eens in het echt bekijken.
catfan55
@Eite62 neem je @Siete mee?
+1
Siete
@catfan55
Haha. Dat zie jij wel zitten he 😁
+2
catfan55
@Siete nee helemaal niet, daarom vroeg ik hem ook, want dan zorg ik dat ik niet thuis ben die week 😂
+1
Siete
@catfan55
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👌👌
Eite62
@catfan55 heb het hem aangeboden maar hij durfde niet. Dat nu ga ik maar met mijn vrouw.
+1
catfan55
@Eite62 volgens mij mag ook helemaal niet zo ver van huis 😂
+2
Siete
@catfan55
Zit daar maar niet over in hoor. 😁
Maar misschien ben jij, of dat gehaksel, wel helemaal niet zo boeiend als dat je zelf denkt... 😉
+3
casejxu
Wauw! Zien er super gaaf uit! T lijken wel monsters💪💪
+4
catfan55
@casejxu het zijn rare dingen die veel bekijks trekken waar ze ook zijn 😂
+16
Fendt612e
Ik hoop dat hij het beter doet als de drijvende titan
Lijkt wel wat op de oudere typ's achem injecteurs de neus.of is het echt iets van case zelf? en dit is dan naar nederlandse begripen een agro truck? hoe hard gaat hij op de weg?
+3
catfan55
@johndeere6910forever de titans komen van Tyler manufacturing, case heeft hun uitgekocht ergers in 2000. De naam “titan” is gebleven, hun waren de concurrent van Big A / Ag-chem

Ze lopen 70-75km/uur
caseboy
@catfan55 je kan duidelijk de overeenkomsten zien met jouw Case
Herbert
Is zo'n zwanenhals met een frame oid niet vastgebouwt aan een bestaande trailer te maken?
catfan55
@Herbert om het sterk genoeg te krijgen moet er een frame onderlangs etc om het gewicht te dragen, het makkelijkst in dit geval is om het te lassen
+1
ljdekker
Een 8r lijkt me ook niet de meest ideale transporttrekker. Leuk project dit en zo zie je maar dat elk land zn uitdagingen heeft
+1
catfan55
@ljdekker hoe kom je tot die conclusie?
+2
caseboy
Is een dikke buffel geworden. Vind van zulke creaties altijd mooi om te zien
casejxu
En een losse dolly er onder? Met een zware trekhaak aan de titan?
+1
catfan55
@casejxu eigenlijk geen optie, wordt een hele lange combinatie, erg lastig achter uit rijden, en dan moeten er ook een paar betonnen Lego blokken op de titan, om gewicht op de aangedreven as te hebben,
casejxu
@catfan55 dacht dat lengte geen issue zou zijn. Alleen t achteruit rijden is even wennen idd
+2
catfan55
@casejxu het is volgens de wet geen probleem, meer voor ons zelf
Hannesman
Netre combi 👌👌
Stier69
Deze bak lijkt ook al weer breed.Is het meer dan 10 ft. breed?
catfan55
@Stier69 de trailer is 8ft 8 inch (270cm)
+1
mdoornekamp
Dikke machine. Knap werk om zoiets zelf te bouwen. Doen jullie het spuiten en stralen ook zelf?
+2
catfan55
@mdoornekamp het chassis & velgen hebben we zelf gedaan. Niet gestraald. Zo precies komt het ook niet 😂
+4
dx11
Er rijden schijnbaar meer vergelijkbare voertuigen aan die kant van het grote water
caseboy
@dx11 als ik naar de stijl dissel kijk vermoed ik da di die Gunnewick uit texas is
+2
dx11
@caseboy heb je goed, hij plaatste een video van de dikke Werklust op een facebookpagina
+1
mdoornekamp
@dx11 ouwe werklust op de bult
+2
Fast Eddy
@dx11

Altijd mooi om een Werklust aan het werk te zien.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
PUNTEN
72
WEERGAVES
0
BATTLES