John Deere 6R 155, foto van mdoornekamp

Nieuw rubber

+4
mdoornekamp
Nieuwe banden op de John Deere 6R 155.
+1
Andre150
@mdoornekamp mooie banden👌

Reacties

+3
mdoornekamp
Ander aanzicht
deutz110
Gelijk n slag breder of had je al 710
mdoornekamp
@deutz110 ik had al 710. De 650/65r42 is wel een beetje basic
2850Johndeere6R
Vanwaar de overstap van Michelin naar Mitas Martijn? De Michelin banden bevielen toch goed? Die SFT banden zijn ook mooie banden👌🏽
+3
J asper
Dacht dat banden glad inruilen betekende bij jou😜
+1
mdoornekamp
@J asper
Quote:
banden glad is inruilen

Haha. Ja soms wel. Maar nu 2 john deeres 6155R dus moeten iets langer blijven.
Mooi setje zo 👌
TTolner
Mooi!
JD 6110
Met hoeveel uur heb je ze vervangen ?
Onze oude ( mijn 6215 R ) 😜 heeft de eerste set michelin's achter ook glad op. 7500 uur meende ik. Voor zitten net nieuwe barkley's op, die waren het goedkoopst. Is mitas nu de trend van dit moment en ook goedkoop? Benieuwd naar je reden 😎
+2
CaseCS130
@JD 6110 mitas is een stuk duurder dan barkley. Als je er veel mee rijdt wil je toch ook wat fatsoenlijke banden? Dat doet best veel in rijcomfort. En voor de klanten ook fijn als je met goede banden komt.
newholland6640
@JD 6110

Mitas bevalt hier onder de case best wel goed eigenlijk. Vrij soepel en vallen stuk groter dan allicance
mdoornekamp
@JD 6110 krap aan 5000 uur waren de banden nog 15%. Daar heb ik nog een beetje inruil voor gekregen. Ik heb altijd wel een hekel aan die gladde banden om de hoofd trekkers. Dat ziet er op den duur niet meer uit.
+1
Andre150
@mdoornekamp datvis toch best wel forse slijtage bij die urenstand? Had na 12000 uur een scheur in de wang van de vredestein 710 band, zat nog 25% op. Veel dumper werk en dieplader transport gedaan. Nu setje bkt erom gekregen van 95% omdat de 195cvx op 900 banden is gekomen
+1
mdoornekamp
@Andre150 ja best hard gesleten. Maar wij doen ook veel transport werk met zware lasten. En dan houdt de 650/65r42 vredestein (jd 7800) het ook niet zo lang vol.

Met lichtere trekkers en minder pk's gaan je banden gewoon veel langer mee. De 650 Vredestein om mijn jd 6630 slijt amper
+2
mdoornekamp
@JD 6110 Mitas is niet echt goedkoop. Ik ga wel voor een kwaliteit A merk. Een Barkley is echt een budget band. Dat vind ik niks onder een premium trekker.

Feit is wel dat banden ook heel duur geworden zijn. Daarom zie je nu ook steeds meer die goedkope merken.
StevenBomers
Bevielen de Michelin’s niet?
+2
mdoornekamp
@StevenBomers @2850Johndeere6R De Michelins bevallen goed. Alleen over de weg wel snel last van trillen met de John Deeres. De Michelins van deze trekker zitten nu op de 6155R. Die zijn ook nog 80 %. Dus kan nu mooi vergelijken. De Mitas SFT is ook best prijzig. De oude AC65 band is nog wat goedkoper. Maar wel bewust voor de Super Flexion Tire gekozen
GerbertXL
@mdoornekamp wat is het verschil tussen de ac65 en de sft, en waarom geen vf band?
+2
stannetje96
@GerbertXL volgens mij is sft de mitas benaming voor vf
+1
mdoornekamp
@GerbertXL SFT is de nieuwe lijn flexibeler banden. De ac65 is nog meer een Continental. Echte VF banden zijn nog duurder en slijten sneller. De 710/70 band heeft sowieso wel een grote voet print door de grotere luchtkamer.
GerbertXL
@mdoornekamp aha. Ik zit zelf over een setje 710 vf te twijfelen. De 650/65r42 vind ik wat te smal en een beetje meer profiel zou wel leuk zijn. Ik ben zeer tevreden met de bkt vf710/60R38 onder m'n 6910 dus graag weer bkt. Een maatje hoger kun je zowel vf710/60r42 als vf710/70r38 krijgen, wat is wijsheid.
+3
2850Johndeere6R
@GerbertXL kies je voor je bodem dan kies je voor 710/70R38 en kies je voor comfort voor bijvoorbeeld veel transport werk dan kun je beter voor de 710/60R42 gaan aangezien die minder zullen "dweilen"
+1
mdoornekamp
@2850Johndeere6R @GerbertXL klopt een 70 serie band kan in principe meer dragen. Dus met lagere banden spanning rijden. Mits het karkas sterk én soepel genoeg is. De Michelin xeo 60 serie is heel soepel. Maar door de kleine luchtkamer loop je in het zware werk tegen grenzen aan. Ik ben daarom toen weer overgestapt van 710/60r42 naar 710/70r38.
+1
worteljcb
@2850Johndeere6R Beter antwoord had je niet kunnen geven, praktisch gezien komt het daar op neer 👍
Wij zijn nu opzoek naar nieuwe banden
Het liefst 600 breed. We rijden ongeveer 200 uur per jaar gemengd werk. Wat voor merken zouden jullie aanbevelen? Ikzelf zat te denken aan Bkt.
+1
Jzandbergen
@Fendt615lsaturbomatik-e ik heb nieuwe 900 bkts besteld. Ben erg tevreden met de kwaliteit en soepelheid van bkt. Heb onder me John Deere 650/65r38 om 540/65r28 gehad onder de case nu 710/70r38 en 600/65r28 en komt nu achter 900/50r42 onder tot nu zijn ze super bevallen.
+1
Andre150
@Jzandbergen wij hebben sinds een aantal weken ook diezelfde 900 banden onder de trekker, zat ook 710 bkt onder. Het rijcomfort word er niet beter op maar in het land een vooruitgang
mdoornekamp
@Andre150 900 banden hobbelen vaak wat meer over de weg.
Andre150
@mdoornekamp ja dat bedoel ik ook, staat er niet helemaal zo zie ik😊
Jzandbergen
@Andre150 zal al snel beter rijden dan dubbelucht🤣 al heb ik weer een machine gekocht waarbij ik denk toch weer een dubbellucht naast de 900 wil dus nu opzoek naar 1of 2 dubbellucht wielen voor aan 42 inch.
RaHeados
@Jzandbergen als t goed is, is de dubbele lucht een tikje kleiner als je maar en valt het op de weg best mee, enkelt de extra breedte waar je last van hebt naar mijn idee
+1
Jzandbergen
@RaHeados ik had nu mooi dubbellucht hoor was dan alleen 335 breed en kom nu na wat gepuzzel met de 900 op 285
+1
Andre150
@Jzandbergen ja maar die dubbellucht gooi je er zo weer af en dan is gehobbel weg. Met een 900 gaat dat niet zo snel. De 900 vredstein zijn trouwens maar 85cm, die zitten onder de puma 260 bij ons. Deze bkts zijn daadwerkelijk 90cn
Jzandbergen
@Andre150 bij ons is het alleen vaak krap en smal dus va daar de keuze. Ik hoop dat het een goede keuze is🤣
Andre150
@Jzandbergen ja hier niet anders hoor. Hier ook afwachten, voor het wallenfrezen bevallen ze goed, veel meer heeft ie nog niet gedaan op deze banden. Dagje voor de dumper gestaan.
+1
Jzandbergen
@Andre150 bij ons is t altijd wel lekker op t veen en eerdaags ga ik de nieuwe aanwinst voor bij ophalen bij een mede tf er een hemos werprap en dan is op t veen een extra dubbellucht wiel nooit verkeerd.
Andre150
@Jzandbergen ja inderdaad, mooi man, ben benieuwd naar de foto's 👌
@Jzandbergen dat is mooi dat de banden soepel zijn, dat vind ik erg belangrijk
CaseCS130
@Fendt615lsaturbomatik-e Ze zijn zeker niet verkeerd, had ze zelf om 2 trekkers en nu nog om eentje. Heb het dan over de rt657 serie. Beide trekkers stonden eerst op Michelin xm108 en heb nog een trekker op xm108, maar die Michelins waren nog wel een stukje soepeler, ook wat comfortabeler.
+1
Andre150
@Fendt615lsaturbomatik-e bkt is prima daarvoor
JD 6110
@Fendt615lsaturbomatik-e

Bkt. Kan prima. Komen ook mooi aan de breedte. Valt dus niet smal uit.👍
@JD 6110 worden de wielkasten mooi gevult
JD 6110
@Fendt615lsaturbomatik-e

Kijk maar op mijn profiel. Mijn 6230 heeft ook 600 65 r38 bkt. Ze ogen en zijn mooi breed
+1
Jzandbergen
@JD 6110 klopt daar kan Michelin een voorbeeld aan nemen🤭
@Jzandbergen toch de omnibib daarin tegen halen hun breedte wel, wij hebben achterop de 6110 2500 uur geleden half versleten opgelegd. Ik denk dat ze nog wel een paar duizend kunnen voor ze glad zijn
Jzandbergen
@Jelle Boerkamp6110 aha dat type band heb ik geen ervaring mee
@Jzandbergen 70 % band is dat
+1
2850Johndeere6R
@Jelle Boerkamp6110 Achter zijn ze prima maar zoals bij ons met redelijk veel voorlader werk slijten ze ook als de neten😅 ik ben benieuwd of ze er met 3000 uur nog om liggen. Verder wel een erg flexibele en comfortabele band👌🏽
@Fendt615lsaturbomatik-e wij hebben nu Pirelli’s uit 2006 er op liggen, maar die komen nu redelijk aan hun einde. Mijn vader is nu ook bang dat ze schuren
CaseCS130
@Fendt615lsaturbomatik-e pirelli tm800? Daar kun je een bkt rt657 goed mee vergelijken qua soepelheid en comfort.
+1
arjanvw
Trekker staat er weer netjes voor zo! Knappe banden de mitas SFT. Hier hobbelen de 900 BKT's trouwens niet.
Jzandbergen
@arjanvw dat is 900/60r32 toch?
arjanvw
@Jzandbergen klopt.
Jzandbergen
@arjanvw dat is wel weer een andere band qau luchtkamer. Zijn dat ook if of vf banden?
arjanvw
@Jzandbergen nee, dat zijn gewone banden. Voorbanden zijn wel IF.
Jzandbergen
@arjanvw aha de 900/50r42 zijn wel if banden. Ben benieuwd hoe dat bevallen gaat.
+1
arjanvw
@Jzandbergen zal vast goedkomen, vind dat wel mooie banden. Ze moesten van BKT eigenlijk ook een 900/50R38 ontwikkelen.
Jzandbergen
@arjanvw jaa klopt. Ik heb nog wel de 900/55r38 overwogen omdat ik dan m'n dubbellucht kon behouden maar vond de if toch mooier
casejxu
Keurig zo! Hopelijk wel slijtvaster als de AC65 van mitas. Die vallen me heel erg tegen. Zeker als je wat vaker langs de weg zit! Soepel zijn mitas bandjes wel iig!👌
+2
Andre150
@casejxu ja idd, de maxxum 110 hier staat daar pp. Met 5000 uur kaal rondom🙄
+2
worteljcb
@casejxu Klopt die AC65 vallen ons ook tegen! Klant had ze met 3000 uur praktisch glad op een 200 pk dumpertrekker. De SFT doen het juist weer heel erg goed hier.
mdoornekamp
@worteljcb ok. De AC 65 valt ook smaller. En minder profiel
casejxu
@Andre150 tractorfan.nl/picture/1532126/… gaat deze niet halen. Zeker de voorbanden... nu 2200 uur maar aardig richting kaal...
+1
Andre150
@casejxu zo dat gaat wel erg trap. We hebben het meeste transport (ding liep krap 60km) en voorladerwerk gedaan ermee
casejxu
@Andre150 ze slijten ook wat raar maar kunnen niks aanmerken op hoe storing staat afgesteld. Spoorbreedte is wel 1,80m. Misschien dat dat t erger maakt?
+1
Andre150
@casejxu ik zou dat niet weten of dat nog verschil maakt. De maxxum bij ons is wel aan het gewicht met fronthef en voorlader en achterin 600 kg wielgewichten. Staat er 8400kg op de weegbrug
+1
casejxu
@Andre150 deze doet al het spuitwerk. En rijd dan altijd met kist in of vorkenbord met 500kg der tussen in fronthef of de kist in de voorlader.
+1
Andre150
@casejxu dan is de conclusie eigenlijk dat de banden niet geschikt zijn voor dit werk😅
+1
zettelmeyer
Quote Reactie van @casejxu:
nu 2200 uur

Hoeveel bar zitten er in? Hier zelfde mitas nu 5500 uur en kunne nog wel 1000 mee voordat ze echt te glad zijn. Had met de voorlader dr voor ook bijna 3 bar dr in. Achter nog wel paar uurtjes meer
+1
Wij hebben mitas onder de deutz liggen die zijn nu met 2000 uur al bijna half weg
MaartenMandemaker
Mooi Martijn, snel keuzes gemaakt haha.
+2
mdoornekamp
@MaartenMandemaker ja voor het seizoen alles maar weer netjes klaar hebben
+2
PieterA
Mooi degelijk setje banden!
bluepower12
Netjes 👍 de keuze is reuze

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
PUNTEN
43
WEERGAVES
12
BATTLES
MEER FOTO'S